dinsdag 3 mei 2016

Op Stap cursus


For English please go down the blog...

Jaren geleden maakte ik een handige map en schreef het patroon er bij, Op Stap.
Nog steeds krijg ik regelmatig reacties van mensen die er zo blij mee zijn. Het is een handige map waar veel in kan en het is ideaal dat de map met een rits dicht gaat zodat er niets uit valt als je hem meeneemt. De maat van de map is zo dat hij goed op je schoot kan liggen.

Nu ben ik gevraagd door De Quilthoeve of ik het leuk vond om een workshop te geven om deze map te maken. Daar moest ik even over nadenken (vanwege mijn gezondheid) maar het begon ook gelijk te kriebelen, want ik vind lesgeven geweldig leuk! Uiteindelijk heb ik besloten dat een workshop van 2x een mooie kans is om te kijken of ik het trek om weer wat meer te gaan doen naast mijn gezin en mijn vaste baan in het onderwijs.

Deze workshop houdt in dat we twee zaterdag ochtenden van 10:15 uur tot 12:45 uur samen aan deze map gaan naaien. Daarin help ik jullie met de moeilijkste delen zoals de vakken met elastiek en de rits. Daarnaast zal er huiswerk zijn, zowel voor de eerste zaterdag als tussendoor. De Quilthoeve is te vinden in Naaldwijk.

De data die we geprikt hebben zijn zaterdag 28 mei en 25 juni. De kosten zin €42,50 inclusief het patroon. Wanneer je het patroon al in je bezit hebt maar je vindt het leuk om samen te naaien of je vindt het fijn om wat extra hulp te krijgen dan krijg je €5,00 korting en de nieuwste versie van het patroon wanneer je het andere patroon inlevert.

Vind je het leuk om mee te doen dan kun je me mailen.

Om te laten zien wat kleur met een patroon kan doen heb ik voor de gelegenheid een nieuwe map gemaakt. De nieuwe en de oude map (de tweede versie, dus een beetje anders dan die op de foto) zijn live te bewonderen bij De Quilthoeve in Naaldwijk.
Ook deze keer was het weer een feestje om te naaien en ik heb tegelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om het patroon hier en daar wat te herzien en wat dingen nóg duidelijker te beschrijven.



I revised my On the Road pattern while sewing a purple version and will teach sewing this pouch. An update of the English pattern will soon be available on Payhip!

1 opmerking:

Coby Breitner zei

Hee Jantine daar ben je weer op je blog. Superleuk dat je de workshop gaat doen bij de quilthoeve. Jammer dat ik niet kan, ga vandaag eindelijk weer eens naar ons huisje in Ruurlo want we zijn bijna nog niet geweest. Dus eind mei/juni kan ik ook niet.
Veel plezier, hugs Coby