vrijdag 23 januari 2015

2015

Het afgelopen jaar is niet gemakkelijk geweest. Ik werd letterlijk stilgezet door een lichaam dat niet meer wilde. Het was moeilijk, maar het heeft me ook veel gebracht! Rust, durven loslaten van wat je denkt dat anderen van je verwachten, beter naar mijn lichaam luisteren en vooral mijn relatie met God is veel intenser geworden. Wat ik al wist, daar werd ik nog meer van doordrongen: Hij leidt mijn leven, Hij weet wat goed voor me is en als ik mij daaraan overgeef en mijn problemen aan hem geef dan komt er zoveel rust voor terug!
Dit jaar heeft me ook geholpen om te spiegelen, wat wil ik voor mijzelf, wat wil ik voor mijn gezin, wat wil ik in de kerk kunnen betekenen, wat wil ik op mijn werk, wat wil en kan ik op hobby gebied... Langzamerhand ben ik op de weg naar herstel, sinds vorige maand kan ik weer de hele dag voor de klas staan en langzaam stijgt mijn energie pijl.
Last year was a difficult one. My body commanded me to a stand still. Which was difficult at the time, but looking back it gave me a lot! I learned to take much more rest, let go of what I thought others would think of me, listen to my body much better and above all got a much intenser relationship with my Heavenly Father. What I already knew, I learned again: He leads my life, He knows what I need and when I give all to him He gives me such peace!
This year helped me look at my life, what do I want for me, for my family, for my church, my work, my hobby?... Slowly I am on the road of recovery.

Voor 2015 leek het me leuk om een woord te kiezen, dat zag ik veel mensen doen en het inspireerde mij om daarover na te denken. Het woord dat maar terug bleef komen in mijn gedachten is: Vertrouwen. Vertrouwen op Hem, vertrouwen op mijn eigen intuïtie, vertrouwen op mijn lichaam dat de energie terug komt, dat mijn inspiratie weer aangewakkerd wordt....
For 2015 I thought I would choose a word, like I saw lots of people do and this is the word that kept coming back in my thoughts: Trust. Trust in Him, trusting my own intuition as I find it is often right, trust my body for getting back into shape and getting back my energy. Trust my inspiration coming back and having lots of fun sewing hours again.

Ook voor mijn blog heeft dit hele proces consequenties... ik vind het veel gedoe om mijn verhaaltjes in het Nederlands én in het Engels te maken. Daarbij komt dat dat op mobiele apparaten nog lastiger is omdat ik de ene tekst altijd recht doe en de andere cursief, dat wil nogal eens mis gaan mobiel. Dus wil ik ook hierin een keus maken. Nu betekent het vaak dat ik dan maar niets post en dat kan toch niet de bedoeling zijn? Maar tja, wat kies je dan? Ik merk dat ik vaak mijn teksten in mijn hoofd al in het Engels schrijf, ik heb internationale vrienden die meelezen, veel Nederlanders lezen ook Engels terwijl de Engels sprekenden veelal geen Nederlands kennen... je voelt hem al... Ik ga vanaf nu mijn blogjes alleen nog in het Engels. Voor de Nederlanders die niet zo handig zijn met Engels zit er een vertaalknop rechts boven.
I have been thinking about blogging a lot lately. I love doing it but writing in two languages is too much of a hassle. It makes me not blogging at all and that is not what I want. So from now on you will only find my blogposts in English. There will be a translation button on the top right of my blog.

5 opmerkingen:

jacq zei

een aantal jaren terug zat ik ook in de knoop met lichaam en geest, wat toen ( en nu nog) steeds bij mij naar boven kwam, was het lied 'k stel mijn vertrouwen op de heer, mijn god.en nog steeds als ik het moeilijk heb komt die van zelf weer in mijn hoofd.
fijn dat je weer op de goede weg bent.

Caroline zei

Heel herkenbaar. Goed naar jezelf luisteren. En ik lees gewoon in het engels mee. No problem. Caroline xxl

Jedidja zei

Fijn, zo'n persoonlijk blogje van jou. Ik blijf je volgen. Bloggen in het Engels is prima.

Wat een mooi thema voor 2015

Françoise zei

Good luck with all your choices...It takes allways some time to take them, but when you have done it: it feels good and right.

Sandra zei

Wat heeft het je veel inzichten gegeven, mooi om te lezen!