dinsdag 7 oktober 2014

Potloodrol wordt....

Linda verhuisde jaren geleden naar Australië, maar de band met Nederland is nog groot. Zo ontwierp ze zelf een stof met echte Nederlandse huisjes bij Spoonflower en sindsdien is mijn oog al op dat stofje gevallen.
Linda moved to Australia some years ago but in her heart is still a lot of Dutch. She designed a Dutch houses fabric with Spoonflower and I have been eyeing that fabric since.

Toen ik een paar weken geleden zag dat ze er een potloodrol mee had gemaakt begonnen mijn handen te jeuken... Niet dat ik nou een plek nodig had voor mijn potloden, maar daar kan ook prima wat anders in ;-). Dus bestelde ik de rol in haar Etsy shop en binnen een week landde hij hier op de mat.
When I saw a pencil roll in her Etsy shop with this fabric I knew I needed it even though I didn't want to use it for pencils. I bought it and within a week it fell on the doormat! 
Zoals ik al zei had ik andere plannen met deze potloodrol dus heb ik hem wat verbouwd ;-). Het koordje heb ik wat lager geplaatst zodat je een stukje kunt omvouwen van de rol, ik naaide een knoop op de rol zodat ik het touw er alleen maar omheen hoef te wikkelen in plaats van helemaal te strikken elke keer... en... ik stopte er mijn haaknaalden in.
As I said, I had other plans with it. The first picture is the original roll. I replaced the cord a bit further down so I could fold the top of the roll to prevent falling out and added a button. Now I can roll the cord around the button instead of making a bow every time, which is much quicker and then I put all my crochet needles in it!

Sinds kort ben ik weer lekker aan het breien geslagen en ik kocht diverse diktes punten voor rondbreinaalden en losse draden, een super systeem, maar wel handig om alles bij elkaar te bewaren... dus had ik een tweede rol nodig. Ik dook mijn stofjesvoorraad in, viste er nog wat stofjes uit en maakte een tweede rol (was overigens in een uurtje gepiept...)
As you might have seen I am back to knitting ;-). I bought a circular needle system with loose points and threads (which is great by the way) and needed a spot to keep them together. So I dived into my stash and made myself another one, which was done in an hour or so.

.

3 opmerkingen:

Learning Traditional Skills zei

Wat een heerlijk stofje en project!

Handige handjes.. ;o)

Françoise zei

Leuk idee...
Ik zag de titel eerst vanuit mijn ooghoek en dacht wat staat er toch?
Raar woord voor een quilt/haakblog
Potlood-drol las ik...

Phyllis zei

Handig! Lijkt me inderdaad net prettig als dat soort dingen rondslingert.