zaterdag 30 augustus 2014

Nieuw gereedschap

Affelopen weken heb ik regelmatig op mijn naaikamer zitten naaien. Ik had daar een heerlijk groot, ooit bij een swap gekregen speldenkussen in gebruik. Het model vind ik leuk, de kleuren zijn niet helemaal de mijne en... het was te groot. Ik moest steeds kiezen tussen mijn machine verder naar achteren schuiven of een speldenkussen wat steeds van de tafel rolde. Dat werd ik zat.
Dus ik mat hoe groot het speldenkussen moest zijn, ontwierp een oppervlakte (elk soort spelden zijn eigen vakje vind ik fijn) en pakte mijn scraps. Een uurtje later had ik een heerlijk nieuw speldenkussen. Ik heb er granulaat vulling in gedaan zodat hij lekker zwaar is en blijft liggen waar ik dat wil.
Scrap project 4.
I have been sewing in my sewing room a lot lately. I used a pincushion I got with a pincushion swap a few years ago. It is a great big pincushion but the colours were not really mine ans as you can see on the second picture, it was either my sewing machine too far on the desk or the pincushion falling off all the time. So I decided itvwas time for a new one. I measured the sizes of the available space and grabbed my scraps. About an hour later my pincushion was ready. I used some heavy filling so it will stay put...