zaterdag 12 juli 2014

Zijpaadje

de ware kleuren. past mijn rondbreinaald er niet perfect bij? the real colours, doesn't my circular needle fit perfectly?

Hiermee begon het, een paar maanden geleden... ik had behoefte aan een zijpaadje, iets anders dan quilten, een lekker werkje waarbij ik op de bank kon zitten en niet te veel hoefde na te denken. Breien, dacht ik, dat wil ik wel weer eens doen. Ik trakteerde mezelf op prachtige katoen, 3 kleuren Allegro van Lana Grossa, en bedacht dat een vriendin een makkelijk patroon had voor een leuke omslagdoek. Het patroon vind je gratis op Ravelry (het heet Skoosh!) maar zij mocht het vertalen in het Nederlands.
It started with this... I needed something easy to do so I could sit on the couch and not think too much. I decided I needed some knitting. I treated myself with some beautiful cotton, Allegra from Lana Grossa, and found an easy pattern. It is Skoosh from Amanda Clark, pattern to be found on Ravelry...

Toen ik buiten wilde zitten bedacht ik dat een tas om mijn breiwerk in te doen wel handig was... nou, die had ik! Deze tas is daarvoor zeer geschikt. De lange breinaalden die ik eerst gebruikte (de rondbreinaald moest nog gekocht worden) pasten er in, de kleurtjes lekker vrolijk en de korte handvatten zijn ideaal om om de armleuning van je tuinstoel te hangen!
When I went outside with my knitting I needed a good bag. Well, I had one in my stash ;-) (made it as a sample about a year ago). Exactly the right size for my knitting needles (before I started with the circular needle, which I had to order first), lovely bright colours and the handles are perfect to hang on my garden chair arm-rests.

Maar vertel, brei jij net als ik zonder te kijken? Kun jij ook een boek lezen ondertussen, of TV kijken? Heerlijk hè?  
But do tell, do you knit withouth looking, like me. Can you read a book while knitting or watch TV?

8 opmerkingen:

Mistea zei

Nice to see your lovely knitting on your pretty needles. Gorgeous bag for keeping woolly things under control.
Knitting's good like that, letting you do something else at the same time.

marianne zei

erg leuk geworden Jantine. Ik brei inderdaad ook graag kijkend naar de tv, ik lees er geen boek bij
groetjes

Marianne

Phyllis zei

Leuke kleuren! Om dezelfde redenen haak ik ook bij het quilten, al gaat haken en een boek erbij lezen mij echt niet lukken.

Hubertine zei

Breien! Ik vind het er prachtig uitzien maar is niet helemaal mijn ding.....laat staan voor de tv of boek-lezend!

Doortje Dartel zei

Heerlijk toch om met verschillende soorten projecten bezig te zijn. Breien en haken ideaal om bij de buis mee te zitten.

Françoise zei

O ja, dat is zo heerlijk, breien en lezen tegelijk! Nou ja, dat lukt alleen als je geen ajour breit of moet inbreien....Heel herkenbaar!

mieke zei

Haha, breien en ondertussen alles in de gaten houden !
Ja hoor, dat heb ik jaaaaaaaaaren gedaan.
Gezellig is het ook nog.
grtjs Mieke

Tanja zei

Ik brei onder het tv kijken en dan zelfs nog een boek op schoot;) heerlijk ontspannend sokken breien