zaterdag 26 juli 2014

Spinnenweb

Toen ik startte met deze spider web quilt had ik visioenen over een eenpersoons of misschien wel tweepersoons quilt. Maar tijdens het proces bleek dat string piecing toch niet mijn ding is. Ik had het helemaal gehad en gooide de doos met het project boven op de kast.

De laatste tijd merkte ik dat er zoveel projecten waren die aandacht nodig hadden voor kortere of langere tijd dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik sloeg er door dicht en deed helemaal niets meer. Ik ging breien, haken enz, maar niet naaien. Dus heb ik (nogmaals) besloten om eerst maar eens wat dingen af te maken voordat ik begin aan de nieuwe dingen die ik zo graag wil maken.

Een van de beslissingen was dat ik geen zin meer had nog veel tijd in dit project te steken. Ik heb de doos tevoorschijn getoverd, geteld wat ik al had en het bleek dat ik deze 12 blokken grotendeels in elkaar had zitten maar in ieder geval de onderdelen al af had. Dus wat ik deed was gaan zitten, de blokken in elkaar zetten en de top naaien. Was zo gebeurd!

Toen zij onlangs gezellig bij mij logeerde hebben we de stoffen tevoorschijn getrokken en besloten welke stoffen voor de rand moesten dienen. Eindelijk kwam het eind in zicht.... Helaas was er van de rode stof net niet genoeg voor de radn en de rand smaller maken vond ik niet mooi, dus de oplossing... gewoon een ander stofje in één hoek. Valt het je op?

When I started with this spiderweb I had visions about a twin or even queensize quilt. But while working on this project it turned out I don't like string piecing. I had it with this project and dumped the box somewhere far away.

Lately I found that I didn't get to any sewing at all, I just got blocked and went doing sidetracks (knitting, stitching etc) and I think one of the reasons was too many projects calling my name. Some need a lot of work, some just a few hours. So I decided (again) to finish a few before starting new ones.

One of my decisions was I didn't want to give this project a lot of time and energy any more. I pulled the box and checked what I had. I had 6 blocks joined already and the rest was ready to be put together. So that is what I did. Finish the blocks and join them.

When a quilting friend came around to stay for a weekend I pulled the box and together we decided on the border fabrics. I didn't have enough for this size border, but didn't want to make it smaller. Do you see the fabric I used instead?

4 opmerkingen:

Ieke zei

Mooie top! Ik vind het afwijkende stofje in de hoek juist onwijs tof!

Phyllis zei

Wat heerlijk als er weer wat af is, toch? Ik herinner me deze nog wel, het is een mooi geheel geworden. En juist dat afwijkende stofje is enig!

Ineke zei

Wat een leuke top en dat afwijkende stofje geeft iets persoonlijks aan je quilt!

Liefs, Ineke

Marijke zei

Mooi geworden Jantine en een stofje dat het net niet is... daardoor blijft het een quilt waar je naar blijft kijken.
groetjes van Marijke