donderdag 26 juni 2014

Baby quilt



Toen ik vorig jaar hoorde dat mijn schoonzus en zwager een tweeling verwachtten zag ik twee kleine quiltjes voor me, die ik zou maken... Mijn schoonzus wilde liever één grotere quilt die ze ook op de vloer, buiten etc konden gebruiken. Graag met plaatjes van dieren, lekker fel. Makkelijk?, Ja, wel qua naaien... maar bijna al mijn plaatjesstoffen waren opgegaan aan een vorig baby cadeau, dus moest ik eerst stof bij kopen. Vervelend, om stof te moeten kopen? Nee hoor, helemaal niet.  Ben prima geslaagd in Zwolle op de handwerkbeurs. Speciaal voor de papa kocht ik kippenstoffen ;-).
When I heard last year my borther and sister in law where expecting twins I imagined myself sewing two little quilts. But my sister in law preferred one bigger quilt she could use on the floor or the grass as well... And... they loved fabrics with animals, bright and big... Easy request? oh yes, but... I used  most of my stash for this quilt so had to go fabric shopping first. No problem! i bought some chicken fabrics especially for the daddy ;-).
Even googlen op quilts met grote plaatjes en het idee was geboren. Nog wat rekenwerk... hoeveel sashings en cornerstones? Zou dat wel passen uit de stof die ik wil gebruiken? En ja hoor, het paste precies, ik had nog een stuk of 4 sashings over, maar dat was het dan wel. De rode stof is van een jurkje van mijn dochter van zo'n 10 jaar geleden.
I searched the www for picture quilts and a pattern was easily found. Some math and off I went. I had exactly enough red fabric left for the sashings, this was my daughters dress 10 years ago!
Het naaiwerk was zo gebeurd, de achterkant gepatcht van prachtige fleece die ik kocht bij de a.ction.... Het past precies bij hun behang!
Patching the top was done pretty quickly, I bought some cheap but beautiful fleece for the back (it matches there wall paper!) 
Het quiltwerk was nog sneller klaar, een grote "loop the loop" vloog zo uit mijn vingers ;-). With a quick "loop the loop"the quilting was done in no time...


De binding had ik van te voren ook al uitgezocht, de kleuren passen er geweldig bij. Toch was ik deze keer iets minder blij toen hij er om zat omdat de stof een beetje weg valt bij het kleed, maar ach, het resultaat mag er toch wel zijn! Beide kanten machinaal aangezet, ziet er goed uit al zeg ik het zelf...
I bought the binding fabric with the other fabrics and the colours match perfectly. When finished I was a bit disappointed as I think the binding is a bit too light for the quilt. Never mind, it is a fun binding. I machine sewed front and back from the binding and am very happy with it.



Op fleece is het moeilijk schrijven, dus streek ik een foto van mijn logo op de voorkant en zette daarnaast het jaartal.
Writing on fleece is kind of hard, so I ironed my logo on the front and wrote the year on it as well...
De quilt is al een paar maanden geleden gegeven (kwam er maar niet aan toe de foto's op de computer te zetten) en ik krijg af en toe foto's dat ze het zo'n chill kleed vinden, dan liggen ze er samen lekker op te slapen....
This quilt has been given a few month ago (just didn't get to put the pictures on my computer) and I do receive pictures with both childresn sleeping on it... I am told they think the quilt it "chill".

5 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Hij is super geworden zeg!
Zo leuk om te horen dat hij ook veel gebruikt wordt.
Ik wist niet dat de action leuke fleecedekens had.

Ineke zei

Wat een prachtige quilt is het geworden, de baby's kunnen dus echt lekker chillen!

Liefs, Ineke

Phyllis zei

Wat een vrolijke quilt! Daar zullen ze veel plezier aan beleven, zowel kindjes als ouders.

marianne zei

hij is leuk geworden!!
groetjes Marianne

Learning Traditional Skills zei

Zeker met dit mooie weer zie ik er zo twee kleine humpies op liggen. Lief!