donderdag 1 mei 2014

Monnikenwerk

Het leek een goed plan. Eindelijk eens al die overhemden temmen... boorden en manchetten er af, knoopjes bewaren, naden wegknippen zodat er bruikbare stukken stof overblijven...
Toen ik gisteren begon zat deze hele doos vol overhemden.
It seemed a good plan. Finally attacking those shirts... get rid of colars, manchettes, buttons, seams and cut into useable parts of fabric...
When I started yesterday this box was full with shirts...

Een avond en een ochtend verder is hij nog 2/3 vol,
liggen er grote stapels stof (één emt achterpanden en één met de rest)
heb ik doosjes met restjes stof en boorden, 
een potje halfvol overhemdknoopjes en... 
One evening and a morning along it is still 2/3 full
piles of fabric (one with only backings and one with the rest)
boxes with scraps and cuffs
a jar halffull with buttons and...
twee kapotte blaren op mijn rechterhand.
two broken blisters on my right hand. 



Tijd om op de rechterschaar over te stappen, ik wou alleen dat die een maatje groter was.... Het is nog steeds een goed plan... maar een beetje langzamer mag ook wel ;-).
Time to switch to the right scissors, I wish it was a size bigger....It is still a good plan, but slowing down would be a good idea ;-).

4 opmerkingen:

Gea Bovenlander zei

Hoi Jantine,

Wat een moed heb jij om die klus te doen. Ik heb de overhemden uiteindelijk maar bij de kledingzak gedaan....had geen moed.
Groetjes Gea

Gea Bovenlander zei

Hoi Jantine,
Wat een moed heb jij om dit monnikenklusje te doen. Ik had ook een stapel overhemden liggen maar uiteindelijk heb ik ze in de kledingzak gedaan.......Groetjes Gea

AnneClaudine zei

Ik heb zo'n schaar een maat groter. ideaal! niet lachten, het is een buxusschaar van fiskars. En hij is perfect voor het knippen van stof, superscherp en hij blijft ook scherp. Gewoon te koop bij het tuincentrum... ;-)))

conny's quilts zei

Na ook zo'n sessie met blaren en overhemden snijd ik ze nu in stukken. Gewoon op de snijmat, al dan niet uit de losse pols...De naden volgen met je mes, geen blaren meer en voor mijn gevoel gaat het ook iets vlugger. De strips met knoopjes op een tv moment lostornen....Wel heel leuk om van gebruikte kleding iets nieuws te gaan maken.