zaterdag 29 maart 2014

Tas of....???

Toen ik alles ging klaarleggen voor het quiltweekend realiseerde ik me ineens dat vorig jaar iemand zo'n handige tas cq strijkmat had en dat ik er foto's van had gemaakt om er zelf ook een te maken. Ook had ik al een zilverkleurige strijkplankhoes gekocht voor de binnenkant. Een stofje voor de buitenkant en de bies had ik zo gevonden. Papier en pen erbij voor de maten en daar ging ik. 
De strijkplank overtrek was veel te lang en smal. Deze heb ik doormidden gesneden en met de gestikte zigzag weer aan elkaar genaaid. Dat was het moeilijkste stuk van het hele proces want de strijkplank overtrek was aan beide zijden erg stroef.
Toen kwam het weekend... ik moest de binding nog doen en de handvatten keren en vullen. Dus het geheel in de tas en daar rustig af gemaakt. Met spelden dichtgemaakt want er moesten nog knopen op. Thuis had ik nog een paar geschikte knopen. Het duurde nog bijna twee weken voor die er op zaten maar nu is het toch eindelijk klaar. Mijn strijkijzer kan mee als die nog warm is en zonodig heb ik ook een strijkmat.
When I was making piles with stuff to take to the retreat I realized last year someone had a ironing bag and I had taken pictures to make my own. I even bought an ironing blanket to make it but just never got to it. So I went to my stash to get some fabric and of I went. The hardest paet was assembling two pieces of the ironing blanket to make one big rectangle as it was kind of rough and did not slide easily through the sewing machine. With only the binding and the handles left I ran out of time so I took it all with me and finished it there. Since I forgot my buttons that was the only thing I had to do at home. It took me some time but now it is done. I can take my iron home when still warm and even have a ironing blanket when necessary.

8 opmerkingen:

Dini Verkuil zei

Wat een handig idee. Mooie geworden. Heb je vast veel plezier van. Ik houd het in gedachten.
Groet,
Dientje (dientjes.blogspot.nl)

Phyllis zei

Je moet er maar opkomen... wat handig van je dat je dat van een foto na kan maken. Vrolijk rood kleurtje!

Mistea zei

Ironing on knit themed fabric. Cool carrier.

marianne zei

ziet er leuk uit!!

Marianne

joke leijenaar zei

Kan je het niet uitwerken en als kooppatroon aanbieden.
Ik ben de eerste koopster

Learning Traditional Skills zei

Je blijft ook steeds weer... Toppie! ;o)

(en tja.. wat Joke zegt..)

Jedidja zei

Handig en ik zou nooooit op het idee komen!

2ne zei

Love your bag for the iorning :-)