vrijdag 28 februari 2014

Nieuwe muurbekleding

He, he, daar ben ik weer... die griep hakte er in. De afgelopen weken vlogen voorbij en ik schrok toen ik ontdekte dat het al zo lang geleden is dat ik heb geblogd. Leest er nog wel iemand mee, vraag ik me dan af, misschien wil je me het laten merken door een berichtje achter te laten deze keer?
Hi, hi, here I am again. That flu really got me. The last few weeks just flew by and I was shocked to realize it has been about a month since I blogged. I wonder if anyone still reads it. If you do, please leave a comment this time!



Ik vertelde al eerder dat ik panelen voor de slaapkamer aan het maken was. Allebei de panelen werden verschillend gequilt. Het quilten ging prima en ik was er erg blij mee. Daarna waste ik de panels. Ja, dat lees je goed, voordat de binding er aan zat. Waarom ik bedacht ze eerst te wassen vraag ik me nog steeds af.
I told you before I was sewing panels for our bedroom wall. The quilting went really well and I was very happy with it. After the quilting I washed them. Yes, you read that right, I washed them before I put the binding on. Why on earth I did that I still don't know.


Er zat door het krimpen van de vulling veel rek in de panels toen ik de binding er aan ging zetten. Ook ik weet dat je de quilt én de binding moet meten en goed op elkaar moet zetten, maar waarom deed ik het dan uit de vrije hand? Dat kon niet goed gaan en dat ging het dus ook niet... kijk maar...
There was a lot of stretch in the quilt because of the shrunk filling. I DO know to measure quilt and binding and pin the right sizes, but I went and just sewed on the binding... This was the result...
Ik heb de hele binding los getornd, goed gemeten en opnieuw er aangezet. Deze keer had ik meer dan 5 centimeter over, dat zegt genoeg, nietwaar?
I ripped the whole binding, measured (twice) and sewed it again. This time I had more than 2 inch of binding left, that says enough, doesn't it?
En, wat vind je er van? Ik ben er heel blij mee!
And, what do you think? I am very happy with it.
Elke keer als ik onze slaapkamer binnenstap word ik helemaal blij (en bedenk ik dat het tijd is voor nieuwe gordijnen, deze steken maar saai af bij de panels. Maar aangezien ik niet van gordijnen naaien houd blijven deze gewoon nog een poosje hangen ;-).
Als ik naar deze foto kijk dan weet ik dat ik dit patroon (bekend als scrap vomit) zeker weten nog een keer ga maken en dan wordt het echt een quilt!, heerlijke restverwerking met een prachtig resultaat.
Every time I walk into the bedroom I am very happy (and think I need new curtains as those look kind of boring compared with the panels. But since I don't like sewing curtains we will stick with those we have a little longer.
When I look at this picture I am very sure I will make this pattern (known as scrap vomit) into a real quilt someday

19 opmerkingen:

Ans zei

De gezelligheid spat van de muur af! Ik zou voor eenzelfde quilt voor op bed gaan.

joke leijenaar zei

Gaaf ,sta op mijn doe lijstje,als rest verwerking.
Vraagje hoe groot heb jij de blokjes gesneden?

Romelia's Cottage zei

Ik lees nog steeds mee hoor!
Prachtige panelen en fijn dat je weer beter bent.

Liefs, Wendy

Tilly zei

Wat een vrolijke quilts Jantine, je slaapkamer is echt opgefleurd.
groetjes Tilly

Chantal zei

Hi Jantine
Im glad you are finally over the flu. I read your blog and enjoy it very much. Your panels are very pretty. It is a good idea indeed. I love the scrappiness of it. The colors are rich and lovely.
Hope you have a good weekend.

Ingrid Vijverberg zei

Ziet er gezellig uit, Jantine
Groetjes, Ingrid

Judith zei

Ik lees je hoor, maar stilletjes!

Phyllis zei

Ze zijn mooi geworden, maar wat een verhaal. Leuk 2 van deze quilts aan de muur. Nu nog bijpassende kussens!

Hubertine zei

Toch nog allemaal goed gekomen. Het ziet er gezellig uit. Het zou zo ook een akkefietje van mij kunnen zijn.......of ik de binding eraf had getornd????????

Ineke Hulzebos zei

Natuurlijk lees ik je blog, kijk er echt naar uit, zo gezellig! Gelukkig ben je weer wat beter, het hakt er in hé, als je zo ziek wordt, zo verschrikkelijk moe wordt je ervan.
Ik vind je panels prachtig! En wat dacht je ervan om in plaats van gordijnen, 2 quilts maken voor het raam, heb je gelijk verduisteringsgordijnen ;-)

Liefs, Ineke

Doortje Dartel zei

Je zou bijna ‚s nacht het licht aan laten om dit moois te blijven zien :).

Doortje Dartel zei

Je zou bijna ‚s nacht het licht aan laten om dit moois te blijven zien :).

marianne zei

fijn dat je weer beter bent, je quilts hangen leuk wat een hoop extra werk, maar de moeite waard
groetjes
Mariane

Lori zei

Wow! Lovely Jantine and I really love the quilting!!

A3jana zei

Natuurlijk lezen we jouw berichten! Nu ik gezien heb hoe mooi het kan zijn om panelen achter het bed te hebben, ga ik toch eens heel goed nadenken hoe ik ze voor ons kan maken! Ik denk al heel lang na over iets achter het bed, nu hangt er een tekening en een schilderij van ons petekind, toen nog een beginnend kunstenares. Dank voor de foto's!

Daniëlle zei

hihi, hoe komen ze op die naam?!!! Staat echt geweldig zo aan de muur. Quilts met een verhaal! Liefs, Daniëlle

Jedidja zei

Wat een kleurenpracht. Heel erg mooi!

Paula zei

Ik lees altijd graag je blog

mieke zei

Mooi, de panelen boven het bed.
Ik lees af en toe mee.
grtjs Mieke