vrijdag 1 november 2013

Circles


Een tijd geleden begon ik met de blokken voor een technical yawn of scrap vomit quilt zoals deze quilt bekend staat. Een perfect project voor al je scraps en als leader-ender project heb je hem af voor je het door hebt ;-). Toen ik zover was dat ik genoeg blokken had voor een mooie schoot quilt (30 blokken van 2"gesneden vierkantjes) verfden we onze slaapkamer en vroeg DH of ik niet een mooie quilt voor aan de muur had. Ik had niets af, maar dit project was ver en bleek perfect te passen bij de nieuwe lichtgrijze muur. Ik naaide twee panels van 2x5 blokken en begon te quilten. Op één daarvan wilde ik graag cirkels quilten maar ik wist niet zeker of dat goed rond zou gaan. Zo naaide ik de overgebleven 9 blokken aan elkaar om het cirkel quilten uit te proberen en trok een ontbijtbordje om. Daarna ging ik er steeds voetjebreed omheen. Met het boventransport op de machine.... Hoewel het hier en daar niet helemaal recht ging kon ik door de vierkantjes toch af en toe checken of ik overal even ver was;-). En dat kronkeltje hier en daar van het uitschieten of scheef sturen. Zeg nou zelf, daar zie je toch helemaal niets meer van? Van deze quilt maakte ik een kussenhoes. En toen...
Some time ago I started a technicolor yawn aka scrap vomit quilt as this quilt is known. It is the perfect leader-ender project! Before you know another quilt is done. When I had enough blocks for a good sized lap quilt (30 blocks of 2"unfinished squares) we decided to paint our bedroom. When the new color was on, a nice light gray, my DH asked if I had a nice quilt for this wall... Well, I didn't, not finished. But this one was quite far, I had already joined the blocks into rows and we decided it was perfect for our new wall. So I made 2 panels of both 2x5 blocks and started quilting. I wanted to do circles on one of them but wasn't sure if I would be able to do this good enough. So I joined another 3x3 blocks and started quilting after tracing a plate. I kept sewing the width of my sewing foot. Even though I had some quirks and crooked stitches, when you look at the whole top, it looks pretty amazing I think. I am so happy with this one! So I made a pillowcase from this practice quilt and then...
Bleek de hoes een stuk grotere geworden dan ik had gepland. Het kussen waar deze hoes voor was bedoeld zwom in zijn hoes. Maar gelukkig, ergens in de woonkamer slingerde een nog groter en wat steviger kussen. De kussenhoes daaromheen was al 10 jaar oud en we waren er wat op uitgekeken. En zowaar... het past perfect!
This pillowcase was way too big for the pillow. But somewhere in the living room there was an even bigger cushion which cover was quite out of date after 10 years.... And you know what? It fits perfectly!
En die panels voor de slaapkamer? Daarvan is de eerste gequilt en de tweede half. En dat was al zo net na de zomervakantie. Maar ze zijn even wat op de achtergrond geraakt door een Sampler die af moest (wat overigens deze week gelukt is, maar ik heb nog geen goede foto's). Wordt vast en zeker nog vervolgd want de muren zijn zo veel te kaal......
And those bedroom quilts? I was halfway through before the summer holidays, but after that time flew and there was a Sampler Quilt to finish (which I did this week by the way, but no proper pictures yet) so those quilts got on the back burn. They will be done sooner or later, those walls are way too empty ;-).

10 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Deze is super geworden. Leuk zo de ronden in de vierkantjes.

Sandra zei

Superleuk quilt patroon!!

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuk idee!

martine zei

Wat een mooi effect geeft dat ronde quiltpatroon.

Judith zei

Prachtig vind ik het!

La-Isa zei

Super gaaf kussen zo, Jantine!
Vrolijk!

conny's quilts zei

Wat een schitterend effect het dat quilten in cirkels, super gedaan!

Lori zei

That turns out wonderful!!

Mistea zei

Scraps always play together nicely to make lovely finished pieces. Circles are my favourite shape. Your quilting is amazing. This is one fun pillow.

Phyllis zei

Wat gaaf! Dat quiltwerk laat het helemaal bewegen, super!