maandag 14 oktober 2013

Een heerlijk blok

Vorig jaar, of misschien nog wel langer geleden, zag ik bij Lori op haar blog een prachtige quilt voorbij komen. Ik was op slag verliefd. Deze quilt bleek te staan in het boek "History Repeated". Dit boek kocht ik van heb ik snel besteld en heel wat uurtjes heerlijk in zitten bladeren. Wat een prachtige quilts!
Dit blok wat Lori ook gebruikte sprak me het meeste aan. Vandaar dat hij een plekje krijgt in mijn nieuwe Sampler ontwerp. De blokken uit het boek zijn 18", de blokken in mijn Sampler zijn slechts 12". Dat betekent dat de driehoekjes in dit blok slechts 1 1/16" groot zijn. Leuke uitdaging toch voor mijn cursisten?
Ik vind dit blok zo geweldig dat ik me goed kan voorstellen dat ik er ooit nog een hele quilt mee ga maken, maar nu eerst de Sampler af. Nog één blok afmaken en dan kan hij in elkaar... Ik geniet van het proces, maar kijk zeker uit naar tijd om weer eens wat anders te doen, aan mijn andere projecten werken of misschien zelfs een nieuwe starten?!

Last year or maybe even longer ago, Lori showed a beautiful quilt on her blog. I fell in love instantly. This quilt was made from the book "History Repeated". I bought the book from my birthday money and have spent quite a few hours browsing and enjoying the book. I think I love all quilts from this book!
But the one Lori made I loved most of all. That is why this block gets its own spot in my new Sampler. In the book the blocks are 18". I made mine 12", which means the HST are only 1 1/16". See what my students think of that ;-).
I really love this block and I can imagine me making a whole bunch of them. But for now I have a Sampler to finish. I am almost done with the last block and then I can start assembling them... I really love sewing this Sampler, but I am also looking forward for time to get on with all those other
quilts I started (or start a new one LOL)

5 opmerkingen:

audrey zei

Love the fabrics you used for your block. Very lovely! You have a great set of sampler blocks coming together now!

Lori zei

You did a fantastic job with that quilt and the sampler you are making is so pretty!!

Phyllis zei

De sampler wordt mooi, daar valt heel wat van te leren voor de cursisten. En dat is inderdaad een heel leuk blok.

Sandra zei

Dat blok is geweldig...en het boek ook! Daar kan ik nou ook zo van genieten :0)

Jane in Wales zei

Een prachtig blok!De sampler wordt ook mooi.