dinsdag 24 september 2013

Jubileum Sampler

Heb ik jullie al verteld over mijn nieuwe ontwerp? Nee hè, tenzij je het misschien op Facebook al hebt zien langskomen...
Dit voorjaar, om precies te zijn op Sandra's 40e verjaardag, gingen Sandra en ik bij elkaar zitten om weer een nieuwe cursus te verzinnen. Wat voor technieken
willen we gebruiken, hoe moet de quilt er uit gaan zien, wat voor blokken gaan we er in doen enz. En zoal Sandra mooi verwoordde, als wij bij elkaar gaan zitten wordt 1+1 zomaar 3 en ontstaat er weer iets prachtigs (al zeg ik het zelf).


Sandra wist al dat zij twee prachtige stoffenseries binnen zou krijgen, de Civil War Jubilee en de Historical Blenders en we besloten dat dit bij elkaar een prachtig setje stoffen was om een quilt mee te maken. We hadden van deze stofjes kleine stukken en daar ben ik mee begonnen.
Ik heb me prima vermaakt met het maken van deze blokken, wat machinewerk, wat handwerk, wat applicatie, wat engels paper piecing... langzamerhand raakten de kleine stukjes wat op en dat hield het creatieve proces een beetje tegen. Maar inmiddels zijn de stoffen binnen en kan ik de laatste blokken gaan afmaken! Dus als ik ngo een poosje een beetje stilletjes ben... ik ben bezig ;-)

Benieuwd? Nou kijk, dit wordt het zo'n beetje, ik ben nog niet helemaal tevreden over de plaatsing van de blokken, de middelste rechts en die daar schuin boven lijken me te veel op elkaar, dus het kan goed zijn dat de blokken nog plaatsje verwisselen gaan doen maar zo heb je in ieder geval een idee.

We gaan werken in inches, met snelle snijmethodes, linialen zoals de Easy Angle en de naaimachine, Engels Paper Piecing, appliceren, misschien nog wel een beetje borduren en natuurlijk mag je de naaimachine ook laten liggen en alles met de hand naaien.
Iedereen die ooit een basiscursus of de Sampler Cursus heeft gevolgd kan mee doen! Zin om mee te doen?
Ga snel naar de website om je in te schrijven.

This is the design of a new quilt I am going to teach this year, what do you think? Sandra and me sat together twice to share thoughts and ideas and as Sandra stated; when we get together, 1+1=3!
I used two fabric lines, Civil war Jubilee and Historical Blenders and had to order some more of a lot of the fabrics as I want to use them again!

6 opmerkingen:

Phyllis zei

Leuke quilt! Daar kan je idd veel van leren. Heerlijk he, nieuwe dingen verzinnen?

Petra Kooij zei

Erg mooi!!

Sandra zei

Het wordt steeds mooier! Straks nog als finalestuk de rand, ook die wordt mooi. Ik zal niet te lang kletsen, kun je lekker verder patchen :0)

Noa zei

wordt ook weer een mooie quilt ik zou het blok wat in het midden is laten staan en zou de ronde vormen meer verdelen

Gerda zei

Hoi Jantine, mooi hoor, ziet er goed uit! Veel plezier met de cursus!

Heidi Kuijer zei

Hallo Jantine! Wat is je quilt voor de nieuwe sampler quilt cursus mooi zeg. Ziet er goed uit.

Alles goed met jou?

Groetjes,
Heidi