vrijdag 16 augustus 2013

London's Underground vervolg


Op zolder is het altijd warm. Daarom slaapt dochterlief in de winter met alleen een zomerdekbed en in de zomer alleen onder een dekbedhoes of een quilt. Maar waar laat je dan je dekbed dat niet in gebruik is? Bij je vader en moeder in de dekenkist natuurlijk. Tja, dat zou ze wel willen, alleen... ook daar zitten juist in de zomer meer dikkere dekens in en helaas was er geen plek meer over. Daarom bedacht ik het volgende. Ik heb van de resten van haar nieuwe quilt een kussenhoes gemaakt dat perfect in het thema past. Daarin kan nu het dekbed als het niet in gebruik is en in de winter verzinnen we wel weer wat anders om er in te doen...
The attic it is always warm, summer and winter. This is why our DD uses her summer duvet in winter and in summer she prefers to use either a quilt or only the duvet cover. But where to put your duvet when not in use? Well, in your parents old blanket box of course. But no, no space left since it has all the thicker duvets in it already. This is why I came up with a lovely pillow case, made from remnants of her London's Underground quilt, perfectly fitting in her room. In summer it can be used to store her duvet and in winter we will think of something else...

Met het quilten heb ik me prima vermaakt. De bus en de telefooncel zijn geappliceerd met Vliesofix en vastgezet door met rood garen te quilten. De naam London heb ik uit de vrije hand gequilt, ik heb ongeveer 4 lijnen moeten naaien om het mooi zichtbaar te laten zijn. Daarna ging ik over op licht garen en maakte ik allemaal golven. Deze kun je vooral heel goed zien op de achterkant van de hoes.
I enjoyed myself thoroughly while quilting. I used Vliesofix (like heat 'n bond) for the bus and telephone and quilted them with red. Then I wrote London while quilting. I made about 4 lines to make it readable. After that I changed to light thread and made a kind of waves. You can see them clearly on the picture of the back...

1 opmerking:

Doortje Dartel zei

Wat een super mooie oplossing.