zaterdag 30 maart 2013

Thuiskomen?

Werken aan het patroon Home Coming Lane voelt wel een beetje als thuiskomen. Van begin tot eind heerlijke ontspanning. Het is al weer een paar weken geleden (voorjaarsvakantie) dat er tijd en ruimte was om de verlengde eettafel in beslag te nemen. En dat had ik wel nodig voor wat ik wilde met dit patroon. Toen ik eenmaal begon kon ik niet meer stoppen en ik moest mijzelf 's nachts om half 2 dwingen om naar bed te gaan ;-). Officieel wordt het een vierkante quilt met twee huizen boven en twee huizen beneden. Maar ik zou ik niet zijn als ik niet wat anders verzon. Voor in de gang vind ik het leuk om er meer een straatje van te maken met alle huizen naast elkaar.

Sewing on Home Coming Lane feels like coming home! From the start to the end a lovely relaxed pattern to work on. A few weeks ago I had time and space to use the whole extended table. And that was what I needed for this pattern. When I started I couldn't stop and it was about 1.30 am (!) before I got myself to bed. This pattern has a two up and two down layout but I wouldn't be me when I wouldn't go for something different. It is to get a place in our hallway and thought that a kind of street with all the houses aligned would be more appropriate.


Nadat mijn "oude" machine terug was van de naaimachine meneer heb ik het appliceren met doorzichtig garen afgemaakt en nu kon ik de quilt in elkaar gaan zetten. Maar hoe hield ik overzicht over al die verschillende vierkantjes en welke ik al had gebruikt en waar ik nog veel of weinig van had. Ik had ergens gelezen over bakblikken of bakplaten maar die had ik niet. Ineens kreeg ik een idee: Wij hebben overal in huis plastic dozen voor speelgoed, hobbyspullen etc. Niet alle deksels daarvan worden gebruikt. Maar omdat we alle dozen van dezelfde winkel hebben zijn de deksels wel prima stapelbaar! En ziedaar, mijn extra overzicht en werkoppervlakte dat ook nog heel gemakkelijk te stapelen en weg te leggen is...
Nog één huisje... dat wacht tot ik weer vakantie heb denk ik...

After my "old" sewing machine came back I finished appliqueing the last b locks with invisible thread and now I had time to sew the top together. I found it hard to keep track of which squares and how many I had left. I heard about using baking trays, but I don't have those. Suddenly I had a light bulb ;-). We have those plastic containers in our house for toys and fabrics. Not all the lids are used and since they are all the same brand they pile very easily. So I grabbed a few and put out all my squares. It works terrific. I can lay them out and pile them again for easy storage!
Only one more house to go... I think it will wait until the next holiday...





4 opmerkingen:

Mistea zei

Love your little lane. The colours are gorgeous.
Perfect solution, those lids do come in handy.

Phyllis zei

Ja, je hebt van die projecten, daar kan je mee door blijven gaan. Het ziet er heel gezellig uit, deze quilt, ben benieuwd hoe het straat je wordt!

Doortje Dartel zei

Heerlijk om met iets bezig te zijn waar je zo van kan genieten en dat het onder je handen vanzelf groeit.
Het eindresultaat zal vast mooi worden.

marion zei

slim plan van je om de deksels te gebruiken.......

en de quilt ziet er erg leuk uit