dinsdag 5 maart 2013

Dag Winter!

Heerlijk, zo'n lentedag. Perfect om buiten een quiltje te sandwichen met lijmspray. Extra grappig dat het een winterquiltje is ;-0. Het patroon kreeg ik vorig jaar van Sandra voor mijn verjaardag en het jaar door spaarde ik al lapjes. Mijn nieuwe naaimachine was de perfecte aanleiding om aan de slag te gaan. Zulk leuk werk en o, wat bleek de automatische schaar gemakkelijk bij al die log cabin blokken die ik op een ondergrond naaide... Ben je klaar met naaien, duw je op het schaartje en hup, de draadjes worden afgeknipt in plaats van al die lange draden van elke keer het werk onder de machine uittrekken.
Precies zo rond mijn verjaardag vorige maand was de top af!
Spring finally seams around! It was a perfect day to use glue spray and sandwich this little uqilt outside. Funny enough it is a little winterquilt. Sandra gave me the pattern last year for my birthday and collected fabrics over the year. My new sewing machine was the perfect opportunity to make this little beauty. O, how I loved my automatic scissors when sewign those log cabin blocks on foundation. No more long threads for pulling hte foundation from under my machine. I finished it somewhere very near my birthday last month!
Het stuk Hobbs dat ik pakte bleek net niet groot genoeg, het scheelde echt een paar centimeter, dus heb ik het doormidden geknipt en overdwars weer aan elkaar genaaid. Dit doe ik altijd met de gestikte zigzag. Werkt perfect wanneer je de randen goed recht snijdt en de Hobbs niet uitgerekt is. Helaas werkte de wind niet mee en moesten mijn tenen even op de foto.
I grabbed a piece of Hobbs and it turned out to be just a few centimeters short! So I cut it through, turned both pieces 90 degrees and sewed it together with a stitched zigzag. I love this stitch and this methode. Works perfect as long as the edges are really straight and the Hobbs not too much stretched. Sorry, but it got a little bit windy, so I had to use my feet to keep it flat!

Voor de achterkant vond ik nog een toepasselijke stof die ik anders vast niet meer zou gebruiken omdat hij wel wat gedateerd is. Maar voor dit doel past het toch wel erg leuk. Kunnen de sneeuwpoppen ook warm overwinteren ;-)
For the backing I found an outdated fabric which otherwise would not be used anymore. I think it fits the theme perfect and now the snowman have houses to survive the winter ;-)

15 opmerkingen:

Hubertine zei

Precies op tijd klaar........!!!!

Nikadamaja zei

Wat leuk al die kleine stukjes sneeuwpop. En die achtergrondstof vind ik echt heel goed gevonden. Helemaal goed voor deze quilt.

Phyllis zei

Nou ok dan, nog heel even sneeuwmannen. Omdat ze zo leuk zijn. Grapje hoor, het is een heel leuk quiltje geworden, heel lief, al die koppies. En nu maar van de lente genieten, voordat deze weer voorbij is!

Gerreke zei

Lekker hé dat je je hobby ook gewoon buiten kunt doen!!!

Doortje Dartel zei

Wat een leuk winterquiltje en die stof voor de achterkant pas er precies bij. Ik ben wel blij dat het nu lente wordt :)

Mistea zei

Cute snowmen. The colours are perfect for winter.
Enjoy finishing in spring.

Nathalie zei

wat een leuk patroon en zo mooi gecombineerd met passende stofjes! Echt een winterquiltje!

Wilma Kuin zei

Mooi quiltje met sneeuwmannen,..

Miranda zei

Het is een schatje geworden! En die winter komt geloof ik gewoon weer terug....bah, het was gister net zo lekker met de 17 graden hier!!!

Jossie zei

Leuk quiltje geworden. Laat Kerstmis maar komen haha! Het achterkantje is enig. Fijn toch dat de sneeuwmannen daar kunnen overzomeren.

Good Old Household zei

Bof jij dat de temperatuur komend weekend weer naar het vriespunt daalt! ;o)

Gerda zei

Gezellig met die rode neusjes! en ja het schaartje is heel fijn!

Sandra zei

Joh t gaat toch weer vriezen dus perfect getimed lijkt me LOL ik vind het een schatje!! Laat je m ook nog gequilt zien, ben benieuwd hoe dat gworden is. En zijn de neusjes van vilt of gevliesofixt/d??

Aritha zei

Mooi geworden!

Gert zei

Wat een vrolijkerd is dit geworden zeg, erg leuk, en die stof voor de achterkant past er prima bij. Leuk!