maandag 11 februari 2013

Machinaal quilten

Binnenkort start er weer een workshop machine quilten. Dit is één hele dag en een ochtend. Zeker is het dat het op zaterdag zal zijn, de data hangen nog af van het korfbal rooster van mijn kinderen voor komend veld seizoen. Wil je nu niet te laat zijn, laat dan je belangstelling horen via het contactformulier en zodra de data bekend zijn hoor je van ons.

Dit is het voorbeeld voor de workshop machinaal quilten. De quilt is al sinds november af maar omdat het voorbeeld al snel naar de winkel verhuisde, had ik niet zoveel gelegenheid om foto's te maken...
Ik had eindeloos veel plezier met het verzinnen van de verschillende patronen, kon er nog veel meer verzinnen en heb overwogen om de quilt nog veel groter te maken. Maar ja, zoals velen van jullie heb ik projecten genoeg lopen en dus heb ik me maar ingehouden. Ik ben nu die andere patronen aan het oefenen op andere quilts.
Erg veel inspiratie en ideeën haalde ik uit het boek van Angela Walters, echt een aanrader voor mensen die van machine quilten houden!
De negen vierkanten zijn aan elkaar gezet met de quilt-as-you-go manier, dus ook dat hebben mijn cursisten nu (bijna) onder de knie ;-).
I finished this quilt in November. This is my sample for the workshop machine quilting I teach this year. But with the quilt moving to the shop pretty quickly, I missed the chance to make proper pictures... 
I had lots of fun thinking up all the patterns, could think of a couple more and have though about making it bigger than it is now. But well, since I do have a lot of other projects to finish, I decided against it ;-). I am practicing the other ideas on other quilts.
A lot of inspiration and ideas came from Angela Walters book. I can really recommend it to fellow machine quilters! 
I joined the squares with quilt-as-you-go, so my students have this method (almost) in their pocket too ;-)

4 opmerkingen:

Jossie zei

Machinaal quilten is zwaar maar erg leuk. Wat ik wel zou willen is, dat er eens een workshop machinaal quilten van grote quilts zou worden gegeven met veel tips en handigheidjes. Er wordt altijd les gegeven in kleine stukken die makkelijk hanteerbaar zijn. Maar zodra je aan de slag gaat met grotere stukken kom je toch vaak allerlei problemen tegen.

Nikadamaja zei

Ken je ook de site van Leah Day, daar staan heel veel fmq ideeën op.

http://freemotionquilting.blogspot.nl

Kris zei

I don't have Angela's book, but I signed up for her craftsy class and found it to be wondeful! My quilting has really improved. Your quilting looks excellent.

quiltlodge gerda zei

Jeetje, dat ziet er leuk uit. Ik doe ook wel eens kleine stukjes maar een grote quilt wordt mij al snel te zwaar en te moeilijk. Dan is quilt as you go natuurlijk een prima oplossing. Dat doe ik nu met een log cabin maar dan quilt ik weer niet uit de losse hand want dat doe ik in de dish.
Maar nu ik dit van jou gezien heb ga ik het toch eens overwegen te doen met een andere grote quilt.