maandag 4 februari 2013

Aneela Hoey

Aneela Hoey, zo heet de ontwerpster van deze stoffen. Toen ik deze stoffen tegenkwam kon ik ze niet weerstaan en ik kocht een Fat Eight bundel (lapjes van ong. 25x55) Ze deden me denken aan mijzelf als kleuter! Ik vond een leuke tutorial op internet en daar ging ik, genietend van de stoffen lekker blokken naaien. Al naaiende besefte ik dat ik niet alle quilts die ik maak zelf kan houden... hoewel ik dat soms wel zou willen... Daarna besefte ik dat de kleur blauwgroen erg goed zou passen bij de woonkamer van een schoonzusje en zwager die in januari een tweede kindje verwachtten. En daarmee was de beslissing genomen. Jullie hebben de blokken al eens voorbij gekomen en ook het quiltwerk volgens mij al... Maar hier is de quilt in volle glorie, met (alweer) een heerlijke zachte minky op de achterkant). Lekker ledikant maatje, kan jaren mee!
De quilt is vol vreugde ontvangen door de ouders van een kerngezond minimensje (2800 gram). Dat hij kerngezond is is een groot wonder! Met 20 weken zwangerschap constateerden de artsen een hartafwijking (gaatjes tussen boezems) die op wonderlijke wijze, buiten de verwachting van de artsen om, zichzelf hersteld heeft. Ook heel bijzonder is dat dit minimensje vernoemd is naar mijn in mei overleden schoonvader!
Aneela Hoey is the name of the fabric designer. When I found those fabrics, I couldn't resist and bought a Fat Eight bundle. Those fabrics really reminded me of myself as a toddler. I found a good tutorial on the www and of I went, sewing and enjoying! While sewing I realized I can't keep all quilts myself even though I want to..... and that the bluish green fabrics matched my sister and brothers in laws living room. They happened to expect a second child in January so that made the decision a lot easier.
I think you saw the blocks before and the quilting too, but this is the quilt in full glory with again a minky on the back! I made it cot size so it will be useful for years!


Met naam! With signature!
The quilt has been happily received by a miniman and his parents. We are very thankful he is healthy as he had a heart condition in the pregnancy, but miraculously it healed itself  Also very special is that this mini man has been named after my father in law who died last spring!


11 opmerkingen:

marcella zei

van harte gefeliciteerd met het nieuwe minimensje. Heerlijk dat hij gezond en wel op de nieuwe quilt kan liggen en straks spelen.

Phyllis zei

Gefeliciteerd met weer een nieuw familielid. Wat prachtig dat het allemaal zo goed is gegaan. Hij zal veel plezier hebben van de quilt.

Wietskes Quilts zei

Wat een schattig stofje. En nu maar vurig hopen dat het goed blijft gaan met zo'n klein baby tje.
groetjes
Wietske

Good Old Household zei

Wat leuk om zo je naam in de deken verwerken! Super idee, dame! ;o)

Anneke zei

gefeliciteerd met jullie nieuwe neefje, dat wondermannetje. en wat een mooi cadeau krijgen ouders en zoon! super!

Miranda zei

wat ga je weer lekker! Lief quiltje met gelijk een goed doel...een nieuw neefje...en dit helemaal al genaaid op je nieuwste aanwinst? Bevalt die goed trouwens?

Doortje Dartel zei

Wat een wonderlijk verhaal van je nieuwe neefje. Prachtig cadeau. Leuk patroon met super stofjes. Leuk dat je naam er zo hebt ingezet.

Lori zei

So happy to hear your nephew is healthy!! The quilt is so beautiful!!

Kris zei

Beautiful Jantine! Glad miniman is all good now too!

marion zei

gefeliciteerd met het minimensje en een pracht quilt als cadeautje

bevkimmel zei

Aneela Hoey is one of my favorite designers and I think you made a wonderful quilt with her fabric. It will be loved for a long time, especially with that soft minky on the back!