woensdag 30 januari 2013

Strijkplank makeover

In de keuken heb ik een kleine strijkplank uit het Zweedse warenhuis dat zo op mijn aanrechtblad past. Perfecte stahoogte en maat voor mijn patch strijkwerkjes. Ik kocht bij hetzelfde warenhuis al eens voor weinig geld een extra molton en hoes omdat ik de molton wel wat dunnetjes vond.
Deze nieuwe hoes is duidelijk van te goedkope katoen gemaakt... binnen de kortste keren werd hij bruin en nee, ik heb niet het strijkijzer er te lang op laten staan.
Daarom heb ik de koe maar eens bij de horens gevat en van een mooi stofje een nieuwe hoes gemaakt. Het was tot mijn stomme verbazing nog sneller klaar dan ik dacht, zo'n half uurtje was genoeg. Ik vind hem helemaal geweldig en wat vind jij er van?

In the kitchen I have a small ironing board from the Swedish home company which fits on the counter top in my kitchen and has the perfect height and size for my patchwork ironing jobs. I already bought an extra molton and cover since I found the original too thin. 
This new cover was obviously made of a very bad cotton (to cheap?) since I didn't let the iron on the board and still got lots of brown spots.
So I decided I needed a new cover. Much to my surprise it took me only about half an hour to finish it! I love it to bits...what do you think!

13 opmerkingen:

joke leijenaar zei

Een erg mooie toepasselijk stofje.


Nikadamaja zei

Wat een leuk stofje! En een handig formaat plankje, daar moet ik ook maar eens naar op zoek bij die grote blauwe winkel.

Inge zei

Helemaal geweldig en knap dat je dat zelf verzint!

marcella zei

veel mooier dan de oude ;)

groetjes, Marcella

Mistea zei

Very nice cover, love the fabric.

bevkimmel zei

That is definitely very cute. I love it so much that if it were me I would make two so you would have another when this one wears out!

Phyllis zei

Handig! En wat een gave stof!

Doortje Dartel zei

Het is zeker een handig plankje. Ik heb hem tegenwoordig ook in huis. Jij strijkt nunwel met stijl hoor!

Jedidja zei

Mooi! Jij bent echt een handigerd. De mijne is ook veel te dus, daarom leg ik er ook nog een handdoek overheen.

Gerreke zei

Kijk dat is nog eens handig. Op aanrecht hoogte strijken. Dan krijg je ook geen rugklachten!

quiltlodge gerda zei

Dat staat een heel stuk leuker dan de vorige!

quilting Jeannet zei

Ook geweldig!

marianne zei

erg leuk!!

groetjes Marianne