maandag 7 januari 2013

Sew together bag

Allereerst wens ik jullie allemaal een gezegend en creatief 2013!
Kort geleden zag ik bij Crazy mom quilts een tas die ik wel moest maken ;-). Ik probeerde de give away maar helaas, ik was niet de gelukkige. Daarna bestelde ik het patroon. Het was een PDF en het heerlijke daarvan was dat ik het binnen een paar minuten al kon uitprinten! Ik heb het patroon meerdere keren doorgelezen, maar kon er geen chocola van maken. Dus besloot ik maar gewoon te beginnen.

Dezelfde week had ik net ritsen aan de meter besteld. Ik had al eens gehoord dat het bestond, maar nu maar eens de daad bij het woord gevoegd en meters ritsen en trekkertjes in verschillende kleuren gekocht. Ideaal, zeker omdat het patroon om ritsen in inches vroeg en die kunnen we hier natuurlijk niet krijgen.
Ik had reuze veel plezier met het uitzoeken van de stofjes en het combineren van vele kleuren ritsen en trekkertjes. De hele tas was in een dag of 4 af! En het patroon, dat was uiteindelijk heel duidelijk met stap voor stap beschrijvingen! Het enige wat mis ging? Bij ritsen aan de meter zitten geen ijzeren stoppertjes aan het begin en eind van de rits en ik trok tot twee keer toe het trekkertje helemaal van de rits voordat ik bedacht dat ik gewoon aan begin en eind even een paar grote steken moest zetten zodat het trekkertje er niet meer langs kon ;-)
Volgens mij ideaal om te gebruiken voor de spulletjes die ik nodig heb voor het cursus geven. Wat vind je van de buitenkant? Is de tekst niet geweldig?

De ritsen kocht ik online bij www.kleurenmix.nl en ze waren de voglende dag al in huis!

First of all I wish you all a blessed and creative 2013!
I saw at Crazy mom quilts a bag I really had to make ;-). I tried to win her give away, but I didn't win. SO I ordered the pattern and since it was a PDF I was printing it within 5 minutes. I tried to read it several times to make sense of it (even though my English gets better and better, sometimes it is a bit harder to envision what is happening). I decided to just dive in and start.
That same week I ordered zipper per meter (with zipper pulls), which turned out to be so much cheaper and handy since the patterns asked for specific sizes of zippers in inches, which I can't find in the Netherlands. 


I had lots of fun choosing fabrics and combining all kinds of zipper colours. The bag itself only took me about 4 days to finish and now I have a lovely bag to take my supplies to the classes I am going to teach next year. 
Putting it together went quite smoothly, the only silly mistake I made (twice!) was pulling the zipper pull of the zipper before I realised I had to make my own zipper stops with a few big stitches! 
And the pattern, it turned out to be very thorough with step to step instructions.
Don't you love the outside fabric? I had it in my stash for a few month and thought this was the perfect opportunity.

18 opmerkingen:

Kris zei

I do love it! I have problems with instructions too. Getting started is the only way to understand them for me. (And I only speak English!)

marcella zei

wat een hadige tas en lekker zelfgemaakt. Daar kun je mee aankomen op een workshop ;)

Solstitches zei

Your bag is fabulous Jantine.
Lovely fabrics you used. I have some of the Keep Calm in my stash.

Margaret

Doortje Dartel zei

Wat is dat een handig tasje met hele gave stofjes.

Jedidja zei

Mooi!

Klaske zei

Voor jou ook de beste wensen!!Wat een leuke tas! Wist ik niet dat die ritsen bestonden...Mag ik vragen waar je ze hebt besteld?
Fijne dag!

joke leijenaar zei

Wat een super gave tas ,kan veel in,ga dit patroon ook bestellen.o.ja de beste wensen voor 2013 en dat het een super creatief jaar mag worden.

Lori zei

The bag is wonderful and will be perfect when you start teaching!!

YKO zei

Super mooie tas Jantine.
Veel plezier ermee.

Groet Ineke

Inge zei

Zo hé, dat is een gave tas en dat jij die zomaar zelf maakt, wow! Ik ben vol bewondering. Hij is echt hartstikke, superleuk!!

Ima zei

Jij ook een heel creatief jaar toegewenst! Je bent alweer begonnen zie ik!

Good Old Household zei

Och Jantine, wat heb je weer een plaatje gemaakt! Zo kunnen de cursussen vast niet meer stuk ;o)

Handmade by Mai zei

Idd een heel leuk tassie. Maar de buitenstof is helemaal het einde. Zeker uit Engeland meegenomen?

marieke zei

Oh wat een gaaf ding. Die ritsen zijn wel super, waar heb je die vandaan?

gr
marieke

marieke zei

Oh wat een gaaf ding. Die ritsen zijn wel super, waar heb je die vandaan?

gr
marieke

Jantine zei

De ritsen kocht ik bij www.kleurenmix.nl

Sandra zei

Hee wat gaaf, wist niet dat je m al af had :0)) Wil m binnenkort bewonderen hoor!

Judith zei

wow superleuk!!!!!