woensdag 23 januari 2013

Nieuwe naaimachine!!!

Al maanden, misschien wel jaren, droom ik van een naaimachine met een grotere hals, zodat ik nog gemakkelijker freemotion kan quilten, ook op grotere quilts. In december was ik bij de reparateur(moest nieuw lampje voor mijn naaimachine hebben) en we raakten aan de praat over merken en types naaimachines. O jongens  wat stond daar een prachtige tweedehands machine met een grote hals. Maar de prijs... daar moest ik toch echt nog even over slapen.
Ik heb heel wat gegoogled op deze machine, op reviews, gekeken naar de prijzen en uiteindelijk besloot ik wat ik er maximaal voor wilde betalen. En dat was minder dan waar hij voor te koop stond ;-). Vanmorgen heb ik de stoute schoenen aangetrokken, mijn oude machine mee voor een beurt en daar ging ik.
De verkoper kreeg bijna een hartverzakking van mijn tegenbod, maar met een kleine stijging ben ik uiteindelijk onder mijn limiet gebleven en héél blij. Het is een tweedehands machine, maar alle accessoires zitten nog IN het plastic, zelfs het pedaal. Drie keer raden hoe vaak daarmee genaaid is ;-).
En als het nu de komende weken nog stiller wordt op dit blog... dan weet je waar ik ben!
For months, maybe even years, I have been dreaming of a machine with a bigger throat. When I was at my sewing machine man in December (the light bulb needed a change) and we got talking about brands and machines. He had this lovely second hand machine with a big throat. But the price... I had to think that through! I did some research on both prices and reviews and this morning I went back with a limit in my head.
The man almost got a heart attack hearing my counteroffer, but with a slight increase on my price, the machine came home, still cheaper than my limit! It is second hand, but all accessories, even the pedal are still in plastic. Guess how often it has been used ;-).
When this blog becomes even more quiet the coming weeks than it is.... you know where I am!

18 opmerkingen:

Inge zei

Super! Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst!

quiltlodge gerda zei

Gefeliciteerd!!! Wat zal je daar een plezier mee gaan beleven, maar uh... niet ons helemaal vergeten hoor ;)

Wilma Kuin zei

Prima aankoop!!! Ik heb hem al een paar jaartjes en wil geen ander meer,....

Goede machine,..

Phyllis zei

Super hoor, van harte gefeliciteerd! En nu maar uitproberen...

conny's quilts zei

Heerlijk dat je zo goed geslaagd bent, veel plezier en ik zal je nu niet langer storen, naainaainaainaai....

marianne zei

veel plezier met je machine!!

groetjes

Marianne

maaike zei

Super, nu kunnen alle ufo's af.Als je die nog heb natuurlijk.

marion zei

Gefeliciteerd met je nieuwe machine......

Gerreke zei

Wow wat een mooi ding zeg. En wat kan zo'n ding een hoop hé!

Ima zei

Leuk voor je! Een opsteker, nou kan je heerlijk je gang gaan!

Doortje Dartel zei

Wow, wat super zeg! Je hebt wel lef. En heb je je oude machine ingeruild of hem toch een beurt laten doen?

Doortje Dartel zei

Wow, wat super zeg! Je hebt wel lef. En heb je je oude machine ingeruild of alleen een beurt gegeven?

Mistea zei

Gotta love a good deal.
Enjoy your new quilting friend.

sylvia zei

Fantastische aankoop!! En van die lange hals heb je een hoop plezier,hoor er gaan grote quilts een stuk makkelijker onder door!!!
Veel creatieve kilometers ......en veilige....;).....gezien je vorige blogje!!!!
De naaimachinehandelaar krijgt kippenvel van zulke dingen......;;))

Tilly zei

Gefeliciteerd, lijkt me een mooie machine, veel plezier ermee!

Petra Kooij zei

Dat klinkt als een goede koop! Lekker naaien met een groot gat!
Petra

Good Old Household zei

Da's aan jou wel besteed ;o)

Cybele's patch zei

Gefeliciteerd met je nieuwe machientje. Het is een dijk van een machine!