zaterdag 29 december 2012

Another cuddle quilt

Voor de nieuwste aanwinst in de familie (een nichtje, maar dat wist ik toen nog niet) maakte ik ook weer een knuffel quilt. Dit patroon gebruikte ik al eerder, maar is zo leuk om te doen en valt zo goed in de smaak! Inmiddels ben ik al weer met nummer 3 begonnen ben.
For our newest family edition (another niece, but we didn't know by then) I made another cuddle quilt. I used this pattern before, but it is so much fun to do and everybody loves it so much! I already started number 3!













Om overzicht te houden over welke vierkanten ik allemaal had gebruikte ik deksels (van plastic dozen) die niet gebruikt werden. Deze kon ik gemakkelijk stapelen en opruimen.
To keep some order I used lid (from plastic containers) we didn't use. So I could easily pile those lids and put away.
Het patroon is van Sarah Fielke en komt uit haar boek: Quilting from little things. Het lijkt ingewikkelder dan het is, maar je moet het systeem even snappen, het zijn veel "halve naadjes" die je moet maken, dus ik was blij met mijn leader-ender project.
The pattern is from Sara Fielke and in her book: Quilting from little things. It looks harder then it is, it involves lots of "half seams" so I was happy to have a leader-ender project on hand.
Toen ik moest gaan quilten had ik net het boek van Angela Walters binnen en geïnspireerd door haar boek koos ik voor dit quiltpatroon. Komt het niet prachtig uit op de zachte achterkant. Deze achterkantstof wordt ook wel minky genoemd en is echt super aaibaar.
When I got to the quilting part I just gifted myself Angela Walters book and inspired by her book I choose this quilting pattern. Doesn't it look great, especially on the extra soft minky on the back?
Voor de bies kocht ik in Birmingham een streepje wat er inderdaad meer dan schitterend bij past. Ik naaide de bies aan beide kanten met de naaimachine aan en gebruikte daarom een leuke zigzagsteek, zodat als het aan de achterkant een beetje scheef zat, de bies toch nog vast zou zitten.
For the binding I bought this stripe in Birmingham, even before I started the quilt. Doesn't it look great with the quilt? I machine sewed both sides of this binding, using a pretty zigzag stitch for the second stage, so I was sure that even when the binding would go askew, I still would catch it.

 Ook deze quilt werd voorzien van mijn stempel. Ik printte mijn logo in spiegelbeeld op transfer papier en streek het daarna zo op deze quilt, hoefde alleen nog maar 2012 toe te voegen.
Of course I had to add my own stamp. I printed it in mirror view on transfer paper and ironed it on the quilt. Only needed to add 2012.

8 opmerkingen:

Mistea zei

Very sweet quilt.
Lucky new little person.

Phyllis zei

De quilt is weer heel leuk geworden! Je hebt het druk met al die gezinsuitbreidingen in je familie. Fijne jaarwisseling toegewenst en de beste wensen voor een gezond, gezellig en inspirerend 2013!

Anneke zei

heerlijk, weer zo'n quilt af en wat een leuk cadeau blijft het om te geven (en te krijgen!)

Hubertine zei

Inderdaad een ontzettend leuk patroon, en ook DEZE knuffeldeken is weer super leuk geworden met al die leuke plaatjes!

Doortje Dartel zei

Wat een heerlijk zachte quilt. Mooi geworden.

Lori zei

What a great quilt!! The colors are lovely and the binding stripe is so much fun!!

Good Old Household zei

Leuk, leuk, leuk!

fenna zei

wat leuk, zeg! Ik heb net mijn eerste quilt af--een poppen quilt voor mijn dochter!