dinsdag 13 november 2012

Reis tas

Afgelopen winter hielp mijn zwager mij om mijn wens qua logo te verwezenlijken. Als dank daarvoor zou ik een tas voor de meiden maken die ze als verrassingentas mee konden nemen op vakantie. Maar het zat deze tas niet mee. Omdat ik het patroon helemaal zelf verzon, had ik ruimte in mijn hoofd nodig. Nu, dat was er niet altijd ;-)... Toen ik eindelijk wist wat en hoe ik het wilde, de stofjes uitgekozen had en een week veel tijd had (ik hoopte nog steeds de zomervakantie te halen), besloot mijn naaimachine er mee op te houden. Toen hield het op. Tegen de tijd dat de machine klaar was waren de laatste stormachtige schoolweken aangebroken en gingen we al bijna op vakantie.
Na de vakantie met frisse moed verder. Maar ook toen ging het niet zoals het moest. Eerst vergat ik al helemaal de grote ritssluiting er in te zetten. Na een week wikken en wegen besloot ik dat ik er toch niet tevreden mee was en ging de hele boel weer uit elkaar.
Zorgvuldig passen en meten, zit het nu goed, welke kant gaat de rits open, is dat praktisch met een tas enz... en naaien maar. Draai ik de tas goed, wat blijkt, rits op zijn kop. Zucht, ik had nog wel zo goed gekeken, dacht ik. Dus weer tornen.
Maar driemaal is scheepsrecht en het is me gelukt om de ritssluiting er keurig in te krijgen, al zeg ik het zelf. De tas heeft een klep met leuke applicaties, is helemaal doorgequilt, voorzien van mijn keurmerk (het logo dat mijn zwager maakte) en met grote vreugde ontvangen door de dames in kwestie.
 









Last winter my brother in law helped me making my logo. As a thank you I promised to sew a bag to take on holidays with little presents for the girls. But this bag just wasn't happening. Since I designed it myself, I needed some space in my busy had. Well, you can guess, with my family it sometimes just doesn't happen.... When I finally decided what and how, chose the fabrics and had a lot of time (I still wanted to finish it before summer holidays), my sewing machine decided to quit. At the time it came back those crazy last weeks before summer break had started and we were going on holiday soon too.
After the holidays I went on. But somehow everything kept going wrong. First I forgot the big zipper at all. After a week of thinking I decided I didn't like it and started ripping it all apart.
Carefully pinning and double checking I pinned the zip, tested whether it opened at the right side of the bag etc. So I sewed it all together, turned it... zipper upside down. So seam ripper in action again.
But I did get it right at the third time, the zipper closure is quite perfect. The bag got some beautiful appliqué on the flap, is completely quilted, it has my logo (designed by my brother in law) and received with great pleasure by two little nieces. 

11 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Wat een prachtige tas met hele mooie kleuren. Die applicatie van dat hertje vind ik top zeg! Het heeft je bloed, zweet en tranen gekost, maar dan heb je ook wel wat. Heb je je logo als stempel?

Anneke zei

dat was een hele 'bevalling'. gelukkig is het allemaal goed gekomen en is er een heel leuke tas geboren.
leuke tegenprestatie, iedereen blij!

Wietskes Quilts zei

Nou, hij is dan ook een compliment waard hoor. Schitterend gewoon. Daar zullen ze blij mee zijn.

groetjes

Wietske

Phyllis zei

Wat een enige tas en wat een vrolijke stofjes! En wat een geduld ....

Judith zei

Echt een mooie tas, daar kunnen ze mooi mee rond stappen. Je logo staat als stempel op de stof? Fijne dag

quiltlodge gerda zei

Ach hemel, wat een ellende voordat deze prachtige tas in orde was. Gelukkig is het goed gekomen, en hoe! Ik kan me voorstellen dat de meiden er helemaal mee in hun nopjes waren.

Lori zei

It is so wonderful! Worth all the agony and unstitching!!

Judith zei

wow wat een superleuke tas!! heel erg mooi!leuk met je eigenmerk er op!

Hubertine zei

Keulen en Aken zijn niet op een dag gebouwd, alle dagen een draadje is een hemdsmouw in het jaar en
mettertijd komt Hannes in het wammes!

Terecht dat die meiden blij zijn!

Good Old Household zei

Haha! Juf Jantine aan het werk ;o) Is voor mij wel een hele opsteker hoor! ;o)

Maar het uiteindelijk wel een heel mooi plaatje geworden. Petje af!

marion zei

maar het is ene plaatje van een tas geworden. Het wachten waard