donderdag 29 november 2012

Easy Street stap 1


Afgelopen vrijdag was de start van Bonnies mysterie! Om lekker te starten kwamen we met vijf meiden bij elkaar om samen te naaien. Dat ging lekker! Stap 1 was een beetje saai, 4-patcches maken in maar twee kleuren. Wat is er dan gezelliger dan dat samen te doen. En het ging snel! Aan het eind van de avond waren er al stapels 4-patches klaar. Ik heb besloten om ongeveer de helft te maken, kan altijd nog wat toevoegen als bij de lay-out blijkt dat ik meer nodig heb, ik wil toch niet weer eindigen met een tweepersoons quilt. Schootquilt of eenpersoons is groot zat! Ik ging naar huis met 94 4-patches en maakte er thuis nog een stuk of 12 bij. Dat is iets meer dan de helft, maar zo zijn de strippen die ik sneed precies op. Op naar stap 2! 
Last Friday was the start of Bonnies mystery! To make a good start five of us girls came together to sew. That went nicely! Step 1 was a bit boring, 4-patcches in only two colors. Then what is more sociable than sewing those together. And it went fast! At the end of the evening there were already piles 4-patches ready. I've decided to make about half of the required amounts, I can still add when the layout shows that I need more. I don't want to end up with a king size quilt again. Lap size should be fine. I went home with 94 4-patches and made home a piece or 12 ngo. That is slightly more than half, but now the strips that I cut are all used. On to step 2!

Kijk, dit zijn de kleuren die ik ga gebruiken, een FQ bundel die al een tijdje lag te wachten op een goed project en een prachtige ecru met rode stipjes om het geheel wat op te frissen.
Look, those are the colours that I'm going to use, a FQ bundle that was waiting for quite a while  on a good project and a beautiful ecru with red dots on the whole what to freshen up.

11 opmerkingen:

marion zei

mooie kleuren en een prima start lijkt me van een leuke quilt

Lori zei

Working on this with a group is an excellent idea! Love the fabrci you chose.

Phyllis zei

Leuk! Zeker dat jullie het met z'n 5'n doen, dan kunnen tzt de verschillende resultaten zien van hetzelfde patroon. Morgen de volgende stap?

Anneke zei

zoveel blokken al klaar! daar zou ik w├ęken over doen... :-) maar t wordt vast weer leuk

ria vogelzang zei

Leuk dat je met meerdere tegelijk eraan werkt! Lijkt me gezellig!
Sta je ook bij de link-ups van Bonnie? Ik heb het net nog even gedaan; en ik heb je naam niet voorbij zien komen; kan dat?
Het zou toch wel heel leuk zijn om te zien wie er nog meer van de nederlandse blogsters/quiltsters meedoet... :)
Veel plezier!!

Sharyn Mallow Woerz zei

I like your colors!

Ima zei

Dat zijn ontzettend mooie kleuren bij elkaar!

Kris zei

It's so lovely to be able to sew with a group. Love your colours!

Sandra B zei

Working in a group of friends is so much fun. Your fabrics are GORGEOUS. Looking forward to the next clue tomorrow.

Good Old Household zei

Tja.. ook al zijn het maar twee kleuren.. ik vind ze wel aantrekkelijk hoor! ;o)

AnneClaudine zei

Mooie stoffencombi. Ik ben dit keer niet gezwicht. Eerst RRCB afmaken. Wat zeg ik, eerst afstuderen en dan weer meer quilten......
Maar ik ben benieuwd naar jouw resultaten van deze mystery!
lieve groet,
Anne Claudine