Over mij

Mijn foto
Geboren in 1972, gelukkig getrouwd, Christen, en moeder van Esther(1997), Lucas(1999) en David(2003). We wonen in Ypenburg, Den Haag, zijn actief in de Havenkerk (Schilderswijk), ik werk één dag in de week als juf op een basisschool en daarnaast geef ik quiltles.

zondag 4 november 2012

Accu quilt GO!

Na de beurs in Birmingham kocht ik de accuquilt go! Een apparaat om stofjes mee te snijden. 
Inmiddels heb ik mijn go! al heel veel gebruikt. Ik kocht eerst de mallen voor 2,5 en 2 inch. Ik sneed stapels 2,5inch vierkantjes in bijna geen tijd.
Met een paar nieuwe projecten in gedachten besloot ik al snel ook de 1,5 en de 4,5 inch mallen te bestellen.
 After Birmingham I bought the accuquilt go! I have used it quite a lot and can only tell I love it. I will tell you why:
At first I bought the 2 and 2,5 inch die and cut loads of 2,5 inch squares in no time.
With a few new projects in my head I decided after a few weeks to get the 1,5 and 4,5 too.

Kijk maar eens even mee. Eerst sneed ik van mijn resten blauw, rood en wit stroken van 1,5 inch. Dit kostte me aanzienlijk minder tijd en vooral kracht dan als ik dat had gedaan met mijn rolmes en snijmat.
Daarna naaide ik steeds drie stroken aan elkaar. Deze stroken moesten ook overdwars weer doormidden.
Come and have a look. First I cut all 1,5 inch strips from red, cream and blue. It did really cost me a lot les time and power. After that I sewed sets of three strips together. But then I had to make strips of these sets too.
Ik tekende wat loodrechte lijnen op de snijrichting van de mallen,
I drew some perpendicular lines on the dies,
legde de stroken langs deze lijnen,
alligned the sets of strips to these lines,
vouwde de stroken dubbel als ze lang genoeg waren,
folded the sets that were long enough over,
liet kleine strookjes hangen,
let small strips hang,
legde een beschermmat over de mal en 
put the cover mat on it and
draaide aan het wieltje.
turned the wheel.

 
 Kijk, mat is een beetje statisch
Look, the mat is slightly static
 allemaal mooie strookjes
all beautiful strips

Dit deed ik drie keer en deze hele stapel lag klaar om in nine-patches te worden genaaid. 15-20 minuten werk in plaats van minstens 2 uur snijden en geen zere schouder in plaats van een stijve nek en een zere schouder!
Kortom, tot nu toe ben ik er erg blij mee en ik hoop hem nog veel te gebruiken.
I did this three times and this whole pile is waiting to get sewed into nine patches. It took me 15-20 minutes (including taking pictures for all of you) instead of about 2 hours of cutting and no sore neck or shoulder! 
I can tell you I am very happy with my Go! and hope to use it a lot.

10 opmerkingen:

Terray zei

Oh wauw....dat is een handige apparaat! Wat leuk om te zien, ik denk dat ik alleen nog blijf snijden en doen met een rolmes of schaar.

Groetjes
Tertia

Doortje Dartel zei

Wat heerlijk dat je blij kunt zijn met een super aankoop. Ik zie daar tussen een heel leuk Londen stofje :)

Anneke zei

heel handig lijkt me, vooral als het je lichamelijke klachten kan besparen!

conny's quilts zei

Dat is een hele vooruitgang, super joh!

Good Old Household zei

Wat een super apparaat Jantine. Fijn dat het je tijd, maar vooral ook pijn bespaart. Je zult er nu vast heel veel meer gebruik van gaan maken.

Lori zei

Amazing! Cool! It makes me want one!!

Gerreke zei

Oh wat zal dat lekker zijn zeg. Scheelt echt een stuk!

Handmade by Mai zei

Met dat apparaat maak je meters, erg handig

Heidi Kuijer zei

Jeetje...dat gaat snel! Ik heb meerdere mensen in de VS erover gehoord maar wist niet dat de Go in Nederland te koop was. Jij werk altijd snel vind ik maar nu zou het helemaal razend tempo worden bij jou!

Groetjes,
Heidi

Gert zei

Dat scheelt wel een hoop werk, veel plezier ermee. Ik ben benieuwd wat je hier mee gaat maken.