Over mij

Mijn foto
Geboren in 1972, gelukkig getrouwd, Christen, en moeder van Esther(1997), Lucas(1999) en David(2003). We wonen in Ypenburg, Den Haag, zijn actief in de Havenkerk (Schilderswijk), ik werk één dag in de week als juf op een basisschool en daarnaast geef ik quiltles.

donderdag 25 oktober 2012

Was was was

Als je tijd voor naaien wilt hebben moet je je tijd organiseren. Want dat huishouden moet ook gedaan worden ;-). Een van de beste tips ooit kwam van mijn zusje. Zij gebruikte deze witte bakken met schuin deksel van IKEA om de was te sorteren. Op de deksel staat wat er in moet, bij haar in plaatjes, bij mij in woorden (mijn kids zijn al groter), zodat iedereen weet welke was waarin moet. Een bak vol betekent precies een machine vol. Aangezien ik vaak 's avonds een was in de machine doe ben ik heel blij dat ik dan niet meer hoef te gaan sorteren, maar gewoon kan kijken welke bak vol is en die kan legen in mijn wasmachine. Want als ik nog moet sorteren kan het zijn dat ik helemaal geen was meer aanzet omdat ik te moe ben met als resultaat een ontplofte badkamer.
Helaas paste aan de rechterkant van de wastafel de bakken net niet (scheelde zo'n twee centimeter), waardoor daar de oude wasmand staat met donkere en rode was door elkaar. Links staan de lichte en witte was, een bakje voor BH's er tussen en een bak voor aparte wasjes er bovenop. En nu er ook nog op staat wat waar in moet gaat het helemaal als een speer!
If you want to have sewing time you have to organise time, since the housekeeping won't run away ;-). One of the best tips ever came from my sister. She used those white tubs from IKEA to sort the laundry. Pictures on the lids, I used words since my kids are bigger, so the kids know where to put there clothes. A full tub means exactly one machine load of laundry. Since I usually put a laundry in before going to bed, it really helps when I only have to empty a full tub instead of sorting through it. If I have to sort, I might tend to not do it and end up with a bathroom full of laundry.

Unfortunately where those tub a little bit too wide to go on the right side of the basin too (about 1 inch!). So I use my old laundry basket for the dark and red laundry but have the light and white sorted. A little tub for bra's and a slightly bigger one for separate washing and off I go!

3 opmerkingen:

Betsie zei

Dit doe ik al vanaf ons trouwen,(bijna 41 jaar) alleen heb ik drie wasmanden naast elkaar staan één voor witte één voor bonte en één voor fijne was, het is eigenlijk héél simpel om het je gemakkelijk te maken!
Maar deze IKA dozen zijn ook een uitkomst voor kleine ruimtes!

Groeten van Betsie!

marion zei

slim

Kris zei

Great system! I was at Ikea today.