zondag 21 oktober 2012

Patch Parade top af!

Donderdag was het weer zo ver. Al twee jaar komen Anita en ik maandelijks bij elkaar om te werken aan de Patch Parade, een mysterie quilt van Françoise in Den Bosch. Deze mysterie duurde twaalf maanden, maar het kostte ons wel 24 maanden om de top af te krijgen. In het begin naaiden we ook thuis braaf aan elke stap, zodat we ongeveer bij waren de volgende maand. Op een gegeven moment komen er natuurlijk ook andere projecten die om voorrang riepen, waarop we constateerden dat we erg blij waren met deze dagen omdat deze quilt zo tenminste af kwam.
Anita kwam binnen met een tas met een top die al af was. Mij is het ook gelukt om de top af te maken! Is hij niet schitterend? Nu ben ik nog druk doende met net zo'n rand vliegende ganzen (de driehoeken) voor de achterkant. Ik heb een aantal stukken stof die van dezelfde serie zijn als de rand maar geen daarvan is groot genoeg, dus dat wordt puzzelen ;-). Maar geen probleem, juist wel leuk.
Top Anita
It was sewing day again last Thursday. Since two years Anita and me spend one sewing day a month together to work on Patch Parade, a mystery quilt. It was a 12 month mystery but it took us 24 month to finish the top! In the beginning we did sew in between sewing days on this quilt too, finishing each step before the next fell on the mat. But of course other quilts started to call us to get sewed or finished so in the end we were very thankful for those sewing days, it gave us an importunity to finish this quilt. And so we did!
Anita came in with a finished top in a bag and I got mine finished this day! I am working on another row of flying geese for the back. I have some fabrics from the same line as the border, but they are smaller pieces, so I have to puzzle the back together. But no worries, it is kind of fun.

Aangezien Anita al klaar was met haar top kwam ze binnen met een doos met een ander project. Toen ik de print zag van wat ze ging maken, moest ik erg lachen, ik was net deze week aan hetzelfde begonnen! Lekker restjes opmaken met deze quilt. Anita vroeg naar mijn restjes dozen, ja ja, die heb ik ook nog, ondanks dat het meeste al is versneden in stroken en vierkantjes in bepaalde maten. Ze heeft er vele leuke vierkantjes uit gesneden en ook mijn voorgesneden 3" vierkantjes heeft ze gekregen. Ik had een klein stapeltje en zelf werk ik met 2" vierkantjes.
Later op de dag kwam Lilou ook nog langs. Aangezien ze geen eigen werkje mee had verrichtte ze voro ons hand en spandiensten zoals strijken en sorteren. Erg handig ;-)!
Natuurlijk gaan we verder met onze mysterie naaidagjes. De volgende keer gaan we allebei verder werken aan Bonnies Roll, roll, cotton ball. Ze begint namelijk in november al weer met een nieuwe mysterie en daar willen we graag aan meedoen, maar dan moet er natuurlijk ook eerst wat af!
Anita came in with her finished top and another project to work on. I had a laugh when I saw it, it was exactly the same project I started earlier in the week. Finishing all scraps with this quilt. Anita asked for my scrap bins, yes, I do have them even though I have boxes with strips and squares, and she cut out lots of funny fabrics for her project. I also gave her my 3" squares since that was the size she was going to make and I had a few. I am doing 2" squares.
Later on the day Lilou came too. She didn't bring her own project but helped us a lot with ironing, sorting etc. Very handy indeed!
Of course we will continue our mystery sewing days. Next will be devoted to Roll, roll, cotton ball, Bonnies mystery of two years ago. She will start a new one in November and we want to get some quilts finished (first?)

Helaas eindigde de dag voor mij wat minder gezellig. Ik werd steeds zweveriger en vermoeider in mijn hoofd, ik heb ik weet niet hoe vaak over mijn gezicht zitten wrijven in ontkenning, maar zo rond half 5 ging rechtop zitten en naaien echt niet meer. Ik plofte op de bank met een breiwerk, mijn mede naaisters gingen weg, ik deed een dutje, kookte eten en toen was het helemaal op. Een zware verkoudheid met vreselijke oorpijn. Inmiddels is het drie dagen verder en krabbel ik vorozichtig weer op.
The day ended not so funny. I got more and more tired and light in the head, I have been rubbing my face in denial for uncountable times, but somewhere around half past 4 I gave in. I got on the couch with some knitting, my sewing friends went home, I slept a while, cooked dinner and then I gave in and went to bed. A severe cold with sore ears, not very funny. It is 3 days later now and slowly I am getting there again...

17 opmerkingen:

Kris zei

I love that quilt top! Beautiful! Hope you are well again.

quiltlodge gerda zei

Wat een geweldige, vrolijke gezellige top! Rustig aan maar en ... niet zonder jas naar buiten, óók niet in het zonnetje ;) Hopelijk is de oorpijn weg of in ieder geval een stuk minder?

Rosa zei

Your quilt is awesome and love your fabrics choice!!

Lori zei

Omgosh! Both Patch Parade quilts are awesome and worth 24 months of sewing!!!
I hope you are on the mend. Its no good being sick!

Phyllis zei

Prachtige top! En jullie hebben wel de vaart erin, houden zo & beterschap. Op naar november!

Bernadet zei

Wat een mooie top! Frisse kleuren.
En succes met je Cottonball :-) De mijne is nu bij de North Sea Quilsters, voor de eerste keer laat ik er eentje doorquilten,
groet Bernadet

inge zei

schitterend mooi!

Anneke zei

allebei de tops zijn prachtig, daar zit heel veel werk in. leuk nieuw project staat er weer op stapel.

goed uitzieken hoor! iedereen is wel eens aan de beurt en leuk is het nooit! beterschap!

Wietskes Quilts zei

Ik herkende je top, keertje gezien bij Fancoise. Ook bij jou is hij ontzettend mooi.
Hopen dat je snel weer opknapt want je hebt nu vakantie he?

Groetjes

Wietske

Doortje Dartel zei

Wat een mooie top zeg. Heel andere kleuren dan ik van je gewend bent. Lekker vrolijk. Hoop dat je weer wat opgeknapt bent nu de vakantie begint.

marion zei

een prachtige top maar heel goed uitzieken hoor. Beterschap

Annemarie zei

Wat is je Patch Parade mooi! Leuk om te zien dat andere stofjes een heel ander quilt geven. Beterschap hoor! Groetjes, Annemarie

Mistea zei

Gorgeous quilt top your friend has finished.
Hope you are better soon.

Jedidja zei

Ai, oorpijn is vreselijk. Hoe is het nu met je? Die quilt is geweldig. je bent een knapperd.

Aline zei

Wat een schitterend quilt. Geweldig na zo hard aan gewerkt te hebben dat het nu af is!
Beterschap

Gert zei

Gefeliciteerd zeg, met deze mooie en kleurrijke top. Lekker he, als er dan weer een project (bijna) klaar is. Ik hoop dat je snel weer opknapt, beterschap gewenst!

Handmade by Mai zei

Wat een mooie top. En heel herkenbaar dat er af en toe een project tussendoor komt en dat zij dan even moet wachten.