Over mij

Mijn foto
Geboren in 1972, gelukkig getrouwd, Christen, en moeder van Esther(1997), Lucas(1999) en David(2003). We wonen in Ypenburg, Den Haag, zijn actief in de Havenkerk (Schilderswijk), ik werk één dag in de week als juf op een basisschool en daarnaast geef ik quiltles.

maandag 29 oktober 2012

Make over

buiten outside
Deze nachtpon is mijn favoriete nachtpon. Heerlijke vrolijke streepjes van een lekkere katoen met lange mouwen, dus vooral voor de winter. Maar... de hals was véél te wijd (het roze zat er nog niet in). Elke keer als ik hem droeg had ik het koud. Omdat ik het jammer vond om hem weg te doen, maar merkte dat ik het ging vermijden om hem nog te dragen bedacht ik een oplossing. Een tijdje geleden kocht ik een goedkoop maar heerlijk roze t-shirt, legde deze in de nachtpon met de schoudernaden op de juiste plaats, spelde de voorpanden goed op elkaar, vooral bij de halsopening en toen naaide ik langs de halsopening. Vervolgens heb ik de boel binnenste buiten gekeerd en de rest van het roze t-shirt weg geknipt.  Nu heb ik een heerlijke nieuwe nachtpon voor maar € 3,--!  Veel goedkoper dan een nieuwe!

binnenkant inside
I really love this nightgown with long sleeves. Lovely bright stripes and a soft cotton. Since it has long sleeves I only use it in winter. But I found I didn't wear it as often since the neck was too wide and every time I wore it, I would get cold (the pink wasn't there yet). Because I didn't want to throw it away I thought of something else. I bought a nice pink t-shirt in a bright pink, put it inside the gown with shoulders matching, pinned it properly and sewed alongside the neck. Then I turned the gown, cut away the rest of the t-shirt. I am so happy with my new nightgown for just a few euro's! Much cheaper then buying a new one...

10 opmerkingen:

marion zei

slimme oplossing..........

Doortje Dartel zei

Wat een mooie oplossing. Je ligt er weer warmpjes bij :)

Anneke zei

heel praktisch, vooral als het een lievelinsgpyjama is. lekker weer doordragen!

Danielle zei

Goed bedacht! Zo kan het heel goed weer een ronde mee.

Kris zei

Very clever!

Jedidja zei

Goed bedacht, zo kan je hemmer lekker aan. Ook als het heeeeeeeel koud wordt.

Aline zei

Slim gedaan!

Good Old Household zei

Jij wordt ook steeds handiger hé? ;o)

Just-Do zei

Goed idee!! Ik heb zelf ook zo'n nachthemd, en bedenk me net dat ik een t'shirt heb dat eigenlijk te klein is maar perfect erbij zal kleuren. Nu nog een beetje tijd vinden om dit aan te pakken.
Bedankt voor het idee.

Jente zei

Wat een goed idee! Leuk geworden.
En bedankt voor de tip. 'k Heb namelijk ook twee nachthemden liggen, met een -naar mijn idee- te lage hals. Dit klusje komt dus bij mijn to-do lijstje op.