Over mij

Mijn foto
Geboren in 1972, gelukkig getrouwd, Christen, en moeder van Esther(1997), Lucas(1999) en David(2003). We wonen in Ypenburg, Den Haag, zijn actief in de Havenkerk (Schilderswijk), ik werk één dag in de week als juf op een basisschool en daarnaast geef ik quiltles.

maandag 15 oktober 2012

Je eigen plekje

Het is heel fijn om een eigen plekje te hebben waar je naaimachine of handwerk kan blijven liggen. Dit kan een naaikamer of hobby kamer zijn, maar als je net als ik nog kinderen hebt rondlopen waar je bij in de buurt wilt/moet blijven, dan toch het liefst in de woonkamer.
Vroeger stond mijn naaimachine vaak (bijna altijd) op een hoekje van de eetkamer tafel. Tegenwoordig heb ik mijn eigen hoekje, waar ik elk moment kan gaan zitten om verder te gaan (als niet de hele familie allerlei rotzooi in dat hoekje smijt met opruimen. Ik heb daar ook wat opbergmogelijkheden (het overgrote deel staat op zolder). De bovenste la van het onderste gedeelte is van mij, daar staan wat kleine doosjes met leader/ender projecten, garens ed. in. De plastic dozen boven in de kast zijn dozen met projecten waar ik op dit moment mee bezig ben.
Als je geen plekje hebt om je naaimachine of naaispuellen te laten staan is het een goed idee om vlak bij waar je wilt naaien een kast leeg te maken om je naaimachine en/of spulletjes in te zetten. De kans dat je het dan pakt is véél groter dan als je steeds naar de zolder moet.

It is great to have your own space where you can leave your sewing machine of projects laying around. This can be a hobby or sewing room, but if you have small kids like me where you want to be around, then the living room or kitchen would be great!
My sewing machine used to live on the dining table often (almost always). Since a few years I have my own spot where I just can pop down and sew (when not the other family members use the spot to put away things they clear away from other spots...). The upper drawer of the lowest compartment is mine. I have little boxes with leader/ender projects, threads and small projects in it. The plastic boxes on top are the projects I am working on.
If you really don't have a spot to leave your stuff, think about a cupboard downstairs, near your working spot to keep your machine and stuff. You will grab it quicker than when you have to go up two stairs to grab it...

10 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

Goeie tips Jantine! Mijn ervaring is ook dat als je alles opgeruimd en geordend houdt, het niet alleen prettiger werkt maar je voelt je ook prettiger. Ze zeggen niet voor niets "een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd" hè. Helaas lukt het mij niet altijd om de boel aan kant te houden dus eens in de zoveel tijd ga ik er weer als een bezetene doorheen en een heerlijk gevoel dat dat na afloop geeft.... En iedere keer hoop ik weer ( tevergeefs overigens) dat ik het nu echt opgeruimd ga houden. Helaas..

Anneke zei

ik ben veel verwender dan jij, maar het echt georganiseerd houden vind ik wel lastig, vooral als ik 'lekker' bezig ben...

Sandra zei

Helaas zo'n plekje voor jezelf, en ook veel gezelliger in de buurt van kids & man. Ik had ooit een aparte kamer zoals je nog wel weet, maar ik ben nu heel blij met mijn plekje in de woonkamer :0)

Aline zei

Ideaal eeen eigen plekje. Ik heb het niet, voor de machine, maar ik weet nog goed dat mijn moeder het kreeg!

Monique zei

Ook ik zit tegenwoordig in de woonkamer! ;o)

Kris zei

Great sewing spot! I'm glad to read that other people leave things on your desk too when they are tidying! Happens all the time at our house!

Jedidja zei

Toch wel handiger: een eigen plekje.

Lori zei

I used to use the dining table as well. Now I have my own room and I love it!!
I love seeing your sewing spot! What a cute cubby.

Just-Do zei

Heerlijk zo'n eigen plekje; maar inderdaad ook hier zien man en kinderen het vooral als een plek waar zij hun rommel kunnen neerleggen!

Hubertine zei

Ik ben een soort olievlek! Langzaam breid ik mijn gebied met "eigen plekjes" uit. De eettafel met een meter omtrek is ingenomen. We eten nu voortaan in de keuken. Eén bank is permanent bezet, en de studeerkamer is opslagruimte geworden. Inmiddels is er boven ook een kamer minder bezet (dochterlief woont nu in Leiden)....wat zal ik daar gaan doen? Ik heb mijn strijkplank er al neergezet!!! ....;o)