zaterdag 1 september 2012

Go!

In Birmingham heb ik al staan kwijlen en dubben; zal ik het doen, zal ik het niet doen... Ik heb ook zelf het apparaat mogen proberen, dat maakte wel dat ik overtuigd raakte dat het iets voor mij was. De beursaanbieding was niet goedkoper dan wat hij(zij?) in Nederland kost, dus ik liet het er bij. Eenmaal thuis kon ik het toch niet vergeten en ging ik Googlen. Via eBay deed ik een bod en liet er één uit Amerika komen. Verwachtte levertijd ; week van 6 september. Dus ik was erg verbaasd toen ik gisteren hoorde dat er een pakje was bezorgd waar nog contant voor moest worden betaald, maar dat geld was niet in huis ;-(. Snel snelde ik naar de pinautomaat in de buurt en vandaag kwam de postbode weer langs.Gelukkig ben ik zelfs met bijbetalen van de belasting nog steeds goedkoper uit dan het apparaat in Nederland kopen.

Helemaal blij ben ik met mijn nieuwe apparaat. Wat het is? Een apparaat om stof mee te snijden, wat zal mij dat een kracht op mijn schouders schelen. Enig nadeel dat je voor elke maat stroken of vierkanten een aparte mal moet kopen. De mallen om stroken mee te snijden zijn nog onderweg (vertrokken één dag later), voorlopig heb ik 2" en 2,5" besteld, de maten die ik het meeste snijd. En als ik de stroken overdwars leg, kan ik er ook vierkanten mee maken van stroken. Binnenkort zal ik jullie laten weten of het net zo goed bevalt als ik nu denk!


I was drooling  and dubbing in Birmingham about this device; Will I do it, will I not do it... I also tried the device itself, that made that I was convinced it was something for me. The stock market listing was not cheaper than what he (she?) here in The Netherlands would cost, so I decided not to take it.. Once home I could not forget it and I went Googling. I did a bid on eBay and won. So it came all the way from America. Expected delivery time; the week of 6 september. So I was very surprised when I came hom eyesterday to find a package was delivered that needed to be paid cash for, but nobody had that amount of cash on him/her ;-( . I quickly rushed to the ATM in the neighbourhood and today the postman came along again. Fortunately I'm even with excess of tax still cheaper than buying the device in Netherlands.

I'm totally happy with my new device. What it is? A device to cut fabric, what will hopefully keep me from having too much strength on my shoulders. A disadvantage is that you need a seperate die for every size strips or squares. I ordered two dies too, those are still on the road (left one day later) I ordered 2 "and 2.5" strip cutters, the sizes that I cut the most. And as I lay my strips across the dies, I can also create squares! i will let you know soon whether I really like it as much as I hope it will.

8 opmerkingen:

marion zei

ik heb een oudere versie voor papier die bevalt prima...........Heel veel plezier ermee

quilting Jeannet zei

Spannende tijden.....

Phyllis zei

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel plezier ermee!

Anneke zei

zoiets had ik nog nooit gezien, maar ik ben natuurlijk geen doorgewinterde quiltster.
veel plezier van je nieuwe 'machien'...

Kris zei

Fantastic! I can't wait to see what you think of your Go!

Monique zei

Ziet er wel lekker profi uit hoor ;o) Succes met ontdekken!

Gerda zei

Ha, gemak dient de mens heet dat geloof ik. Ik ben benieuwd of het bevalt. laat je het weten op je blog?

homeschooled zei

Have always thought such things are a waste of money but now I understand! What sore shoulders I get. Does it really prevent all that? Does it help for making quilts with little scraps?