zondag 15 april 2012

Veren en spierpijn

Wat dat met elkaar te maken heeft? Tja... ik kan jullie natuurlijk laten raden, maar ik kan het ook gewoon vertellen ;-).
Gisteren reed ik naar Dorry voor een workshop machinaal quilten voor gevorderden, we gingen veren leren quilten. We hebben met open mond zitten kijken naar Sharon Schambers, hoe zij quilt en hoe haar quilts er uit zagen. Natuurlijk hebben we ook heel hard zelf zitten oefenen en ik ben erg tevreden met hoe het er uit ziet! Ik heb veel geleerd.
We waren met 3 cursisten en Dorry en hadden het reuze gezellig, het was echt een dag met een gouden randje! Dank je wel, dames!
En de spierpijn? Die voel ik vandaag. Van het intensief quilten en op het randje van je stoel zitten van inspanning, het voortdurend je quiltwerk sturen met je armen, heb ik nu van top tot teen spierpijn en ben ik een beetje stijf. Maar dat geeft niets, dat gaat vanzelf weer over ;-).
This entry is called: Feathers and muscle pain. Why are those in one title? I went to Dorry's shop yesterday for a workshop machine quilting. We watched Sharon Schambers and we quilted feathers on our domestic sewing machines. It was a great day and I am very pleased with my results, what do you think?
It was a golden day! But today, my whole body is sore. Quilting is quite heavy for your body and I was sitting on the edge of my chair because of being so concentrated!
Deze veren quiltte ik als laatste, zijn ze niet prachtig?
Those feathers are the last two of the day, aren't those gorgeous?

 

17 opmerkingen:

Coco zei

Jantine, prachtig resultaat en nu...oefenen maar!!!

Kris zei

Those two go together for me too! Especially with a bigger quilt!

Lori zei

Very nice!! It is so different when you have a full size real quilt under your machine.

A3jana zei

Wat mooi gedaan Jantine!! Ik zou het ook wel graag eens willen leren, maar heb tot nu toe nog niet de moed gehad om er aan te beginnen.

Madammeke Ongeduld zei

ze zijn prachtig heb er ook eens een cursus voor gevolgd helaas was mijn resultaat veel minder mooi

qm zei

wow wat mooi.
tja, logies dat je spierpijn hebt... je hebt enorm je best gedaan.

conny's quilts zei

Mooie veren joh, maar vervelden dat je nu zo'n spierpijn hebt. Misschien scheelt het je om dunne tuinhandschoenen te dragen met van die rubber nopjes, dan kost het sturen je minder kracht (kosten maar een paar euro in een tuincentrum, ik heb er in elk geval altijd veel plezier van bij het machine quilten)

Anja.M zei

Wow ! wat mooi gedaan zeg !
Ik weet hoe moeilijk het is heb een keer de beginners gedaan.
Quilt groetjes Anja.

mieke zei

Het is inderdaad heel mooi.
Ik ga deze week eerst op schroevenjacht ! grtjs Mieke

Sarah zei

That looks GREAT!

I am the same as you it take so much of my concentration I have to remind myself to breath and relax my shoulders a lot! I have a quilt which requires LOTS of tight quilting I am only a 1/4 way through. I really should get it out and keep going. Just it seems SO SLOW!!!

Jedidja zei

Heel mooi. En jah, die spierpijn moet je er maar bijnemen hè? Misschien wat tijgerbalsem er opsmeren ...

Miranda zei

Ik vind het toch schitterend!

Monique zei

Wonderlijk Jantine, echt prachtig. Maarre.. die spierpijn.. in je buik toch ook zeker? Van het lachen? ;o)

Mooie week!

Marieke's 365 zei

Mooi! die veren! die ontwerp je gewoon uit de losse pols, tijdens het quilten? wow!

Cybele's patch zei

Het ziet er prachtig uit. Komt er nu een grote quilt aan?

Gerda zei

Hoi Jantine, mooi gedaan hoor! Welke voet heb je daarvoor gebruikt?

Phyllis zei

Oooh, echte mooie veren!Pluim!!