woensdag 18 april 2012

Sinterklaas in de lente

De quilt waar ik al jaren mee bezig ben is mijn Sinterklaas quilt. Oorspronkelijk is het een patroon met het dorp van de kerstman, maar ik bouw hem om tot Nederlands Dorp in Sinterklaas tijd.
Mijn moeder liet me pas een nieuw project zien waar zij een cursus voor volgde, bleek het om dezelfde quilt te gaan als deze waar ik al een aantal jaren mee bezig was (en wat zij ook wel eens gezien had en leuk vond). Ik haalde alles te voorschijn om eens op de foto te zetten hoe ver ik ben. (Mijn ouders wonen hier anderhalf uur vandaan) Er moet nog wel een en ander bijkomen...
Het lijkt ons er leuk om samen verder te werken, dat gaan we binnenkort ook doen, ik ga in de meivakantie een paar dagen naar mijn ouders met de kids (DH gaat op stap).  
I have been working on this quilt for ages. I know it is Santa's village, but mine will be a Dutch village in Sinterklaas time. 
My mum showed me a new project she started. It turned out to be the same patterns as mine. So I pulled my box with all the stuff to make a picture for her to see where I got (they live a 1,5 hour drive form here). I need to make quite a few more houses and other things. 
Very soon we will have another holiday, DH will be gone with a friend and I will pick up the kids and get to my parents, so my mum and I can have a few sewing days together for this project!

O ja, ik heb de controle woorden er af gehaald, ik vind het zelf bij anderen ook een gedoe, dus ik ga kijken of het zonder mee valt. Daarnaast krijg ik steeds een malware waarschuwing als er op een blog een handtekening van mylivesignature staat, dus heb ik die er ook maar af gehaald, wil jullie natuurlijk niet in de problemen brengen.
I removed the words for control, I find it timeconsuming at other blogs and it makes me leaving less messages too, so I want to see how it goes. Until now, no problems... Besides, I get malware warnings with blogs with a signature, so I removed mine too. Don't want anyone to get in trouble...

7 opmerkingen:

mieke zei

Dat lijkt me wel een hele leuke quilt.
Sinterklaas, succes.
Samen werken, gezellig.

Monique zei

Fijn dat de woorden er af zijn. Ik heb ze ook verwijderd nadat ik ze zelf bij anderen haast niet meer kon lezen..

Ik hoop van harte dat je een paar mooie en gezellige dagen tegemoet mag gaan bij je ouders. En dat we komend winter nu eindelijk... ;o)

Handmade by Mai zei

Dat lijkt me nu leuk om samen met je moeder aan dezelfde quilt te werken. Trouwens hij wordt erg leuk.

Lori zei

Lovely holiday quilt!!
Thanks for removing the word verification. There are only a few blogs I leave comments on that have that.

Cybele's patch zei

Leuke quilt, echt de moeite waard om af te maken. Wat fijn om dat nu met je moeder samen te doen. Het wordt vast een gezellige week voor jullie.
gelukkig dat de woordverificatie eraf is. Het is zo'n gedoen. Blogger zou dat toch beter moeten kunnen.

Aline zei

Leuk zo'n echt Hollands quilt. Nu eens kijken of het werrkt, zonder woord verificatie

SewAmy zei

it will be so cute. I want to see a picture of your mom's quilt and yours when they are finished.