dinsdag 24 april 2012

Cadeau en meer...

Al in oktober vroeg mijn schoonmoeder of ik voor haar verjaardag een blauw wit kussen wilde maken voor op haar blauwe bank. Natuurlijk wil ik dat, met liefde... en tijd zat, dacht ik, ze is in April jarig. Al heel lang wist ik ook welk patroon ik zou gaan maken, alleen de praktische uitvoering liet nog op zich wachten. Daar moest ik in maart nog mee beginnen.
Ik zou niet ikke zijn als ik toch weer iets bewerkelijks uit koos. Het patroon Storm at Sea is schitterend, maar als je het in het klein maakt, met paper piecing, op papier, heb je veel kleine stukjes te naaien en nog meer kleine stukjes papier te verwijderen. Gelukkig kwam Monique kort geleden een dagje langs en al kletsende was het papier ook zo verdwenen.
Toen moest het geheel nog gequilt worden en ging mijn machine vreselijk piepen tijdens het quilten. Was dat even schrikken! Gelukkig was het probleem snel verholpen door mijn favoriete naaimachine man en het cadeau nog op tijd af. Schoonmama was er erg mee in haar nopjes!

Somewhere last October my mother in law asked if I would make her a blue white cushion cover for on the couch. Of course, I would love to, and I had time plenty until April, I thought. I knew I wanted to make her a Storm at SEa, but getting to it took me a while. Already March had arrived and still I hadn't done anything. 
Me wouldn't be me if I wouldn't choose something quite laborious. When you make a small scale Storm at Sea your pieces get very tiny and since I did the paper piecing on paper, I had a lot of pieces to remove. With Monique visiting recently, I had a perfect day for chatting and removing paper. 
When I wanted to get started quilting, my machine started to squeak, really! Fortunately my sewing machine man knew how to fix it, and thought it was a rush, I managed to finish it in time! My mother in law was very happy with it!

Van onze gezellige quiltbee worden steeds meer dames actief op internet, zo ook Phyllis! Je moet even bij haar gaan kijken, er staat een prachtige pine apple quilt op haar blog waar ik zooo verliefd op ben! Net twee weken aan het bloggen, wordt ze vereerd met een blog award en geeft ze deze aan mij door. Nu is mijn blog een award free zone, dus ga ik hem niet doorgeven.
Maar vereerd ben ik wel en daarom ga ik jullie 5 dingen over mijzelf vertellen, die je misschien wel of misschien nog niet weet.
1. Mijn favoriete kleur, de kleur die je in bijna al mijn quilts en in mijn kledingkast zeker tegen zult komen is rood.
2. Ik beweerde altijd dat ik NOOIT juf zou worden.
Nu ben het toch geworden en geef nu met hart en ziel les aan kleuters en ook aan volwassenen (quiltles!) en eerlijk gezegd zou ik niet kunnen kiezen, het is allebei zo leuk ;-)
3. Als kind was ik altijd bang dat ik alleen over zou blijven, niets is minder waar. Ik trouwde al jong, ben nog steeds gelukkig getrouwd en heb drie fantastische kinderen gekregen.
4. Ik erg trots ben op mijn eigen nieuwe website en de verkoop van mijn patronen. Mijn hoofd borrelt van nieuwe idee├źn, nu nog de tijd om ze allemaal uit te voeren.
5. Handwerken doe ik al vanaf mijn 7e, vooral gestimuleerd door mijn lieve oma, bij wie ik elke vakantie mocht logeren. Zij deed altijd minstens twee dingen tegelijk, dat doe ik ook nog steeds. TV kijken (wat ik eigenlijk zelden doe) of boek lezen, altijd een handwerkje er bij.


Phyllis, one of our bee members is new to the blogging world. But you have to go to her blog, she has such a magnificent pine apple quilt on her blog, I am totally in love with!
She got awarded and past it on to me. But... my blog is an award free blogging zone, so I won't pass it on. But I will tell you 5 things about me, you may or may not know them.
1. My absolute favourite colour, the colour you will find in most of my quilts and in my wardrobe is red
2. I always stated I would NEVER become a teacher. 
But things happen and know I teach both kindergarten (4-6 y) and adults (patchwork). If you would ask me to choose, I can't, I really love doing both!
3. As a  child, I was always scared I would be left alone, but nothing is less true, I married young, am still happily married and got three beautiful children!
4. I am very proud of my new website and my own patterns. My head is spinning with new ideas, now the time to make them true!
5. I do handy crafts since I was about 7 years old, my grandmother teached me most things, I went for a visit with a few nights sleep every holiday. She was always busy doing at least two things at a time, and so am I. When I read or watch TV (which I do not very often), I always grab something for my hands to do.

5 opmerkingen:

Mistea zei

The cushion is gorgeous - those colours are perfect in that design.
Glad you got to share.

Monique zei

Wat leuk om ook nu weer een klein beetje meer Jantine te mogen zien.. ;o)

Quiltendewilma zei

Erg mooi kussen,...

quilting Jeannet zei

Daar zou ik ook weg van zijn, prachtig hoor!

marijke's crea zei

Prachtig kussen! Altijd leuk om een zelfgemaakt te krijgen en te geven, enne.... mijn excuses voor gisteren..... ben door de haast je vergeten gedag te zeggen!
Hartelijke groetjes en tot ziens!
Marijke