maandag 12 maart 2012

Tassen in de maak 1

Toen Sandra mij vroeg of ik het leuk vond om samen een paar avonden te prikken om allebei een leuke tas in elkaar te zetten kon ik natuurlijk geen nee zeggen. Van de week was onze eerste avond. We zijn heerlijk bezig geweest om de stofjes uit te knippen en op Vliesofix te spelden en te strijken. In plaats van de lapjes aan elkaar naaien hebben we bedacht de lapjes op Vliesofix te plakken, dan de Vliesofix op Hobbs en dan in één keer aan elkaar naaien en quilten tegelijk met zigzag of applicatie steek. Zulke scheve stukjes patchen zagen we ons nog niet doen ;-).
Na één kant was onze avond al om. We hadden gedacht dat we wel heel wat verder zouden komen, Sandra heeft voor niets haar naaimachine meegesjouwd. Maar niet getreurd, die naaimachine doet het ook thuis. Het is het plan om de volgende keer (over een week of 4) alle losse onderdelen gequilt te hebben, zou het lukken?
Foto voor het blog maken


When Sandra asked if I would like to schedule a few nights for some sewing together, she wanted to make bags, I couldn't resist. We had our first night this week. We had a great time picking fabrics, cutting and pinning them to Vliesofix. 
We thought it would be faster then sewing all those wonky pieces together to just layer them on Vliesofix, iron the whole piece, then pull the paper off, iron it on Hobbs and sew and quilt it at the same time.
When it was time to call it a day, we both had only one side finished. We really thought we could do more, Sandra even brought her sewing machine...j Never mind, it will sew when at home too. We plan to have al the separate parts quilted when we have our second night, which will be in about 4 weeks, what do you think, will we manage?
Jantine -Sandra
 

10 opmerkingen:

Irena zei

dat is erg leuk,maar doe je het op vliesofix? groet irena

Jedidja zei

Dat wordt wel wat. Leuk!

Cisca zei

Wat ziet het er leuk uit, van allebei. Het boek kwam me bekend voor, en jawel, ik blijk het te hebben. Ik heb de tas gelijk opgezocht en hij is inderdaad erg leuk. Ben al heel lang van plan ook een tas te maken, maar er komt maar niet van. Maar ik snap ook al niet waar die vliesofix voor gebruikt wordt. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat worden. Veel succes!
Groetjes, Cisca

Handmade by Mai zei

Succes met de tas, ben heel benieuwd.

Monique zei

Moeten we kiezen? Nee toch zeker? Ach.. ik vind ze eigenlijk allebei súper! ;o)

marijke's crea zei

Leuk dat jullie samen een tas aan het ontwerpen zijn!
groetjes Marijke

Janine zei

Wat heerlijk toch, als je een paar uurtjes voor jezelf hebt, jammer dat het altijd weer zo snel om is, maar er komt vast een volgende keer.....alvast veel plezier.

Lori zei

Time with friends is always fun!!
I look forward to seeing more of your project.

Just-Do zei

Wat een interessant idee om het zo te doen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Mistea zei

I couldn't wait that long for a bag.. Oh but you will be ready when your next session comes round.
Enjoy all those little pieces.