maandag 16 januari 2012

UFO's

Ik heb mijn weblog lijst met UFO's eens bijgewerkt en schrok wel een beetje. Bovendien is mijn naaikamer stampvol. Ik kan niets meer kwijt. Dus.... voor het nieuwe jaar voor mij geen nieuwe projecten (met de huisjes ben ik al begonnen en dat worden er geen 366 vrees ik, hoe leuk ik ze ook vind) maar het doel om een aantal quilts af te maken, zodat ik ook weer dozen kan leegmaken (waarmee de scrapdozen natuurlijk weer voller worden LOL).

I have redone my UFO's list on my blog and did have a little fright. Much more projects going then I thought. Besides, my sewing room is stuffed. I can't put any more in. So... for the new year no new projects for me but the decision to get as many done as I want, so I can empty some boxes (and fill those scrap boxes LOL).

Hoe het nu met me gaat? Dank zij de daglicht lamp veel beter. Ik heb er echt baat bij gehad. Ik heb de booklight gekocht, een kleine krachtige lamp waar je in verhouding minder lang voor hoeft te zitten.
Na zo'n anderhalve week merkte ik dat ik meer energie kreeg en niet meer alleen aan mijn bed dacht. Ik heb hem in het totaal 4 weken gebruikt. Met de kerstvakantie ben ik gestopt en hoe het gaat nu de vakantie voorbij is zullen we zien.
In de vakantie heb ik me echt in mijzelf teruggetrokken. Er was zoveel rommel in huis, geen ruimte voor de buitenwereld. Geen blogjes gelezen, geen vrienden gesproken, ik had het echt even nodig.
Begin december was ik bij de KNO arts waar bleek dat ik een grote afwijking heb op mijn stembanden. Hij stuurde me naar logopedie met de mededeling dat ik 4x mocht gaan en dan moest terugkomen en als het niet geholpen had werd het opereren. Nou, ik kan je vertellen, daar ben ik toch wel heel veel mee bezig geweest in mijn hoofd. Want wat daar al niet bij komt kijken? Een week niet praten, hoe doe je dat met een gezin? En daarna heel voorzichtig opbouwen. Allerlei scenario's vlogen al door mijn hoofd. Dank zij de twee weken rust in de kerstvakantie gaat het nu toch echt wel een stuk beter, merk ik ook dat ik weer leer mijn ademhaling te gebruiken met praten in plaats van te knijpen.
Hier en daar een steekje... Here and there some stitches...
Toen ik vorige week bij de logopediste was, die werkt op dezelfde afdeling als de KNO, heeft ze me er tussen geschoven om als bemoediging om door te gaan een extra foto te maken.
En? De afwijking is al de helft kleiner! Dat betekent dat het nu voor mij een hele uitdaging gaat worden om dit vast te houden, ondanks dat het drukke leven met afspraken, cursussen en voor de klas staan weer is begonnen.

How I am doing? Thanks to the daylight therapy much better. I have really benefited. After about a week and a half I noticed that I got more energy and not longer my only thought was back to bed. I have used the lamp for 4 weeks. With the Christmas holidays I stopped and how it goes now the holiday is over we will see. 
I noticed that I withdrew myself in the holidays. There was so much clutter in house, no space for the outside world. No blog reads, no friends spoken, I just really needed to be on my own. 
At the beginning of December I was at the ENT doctor where it appeared that I have a large deviation on my vocal cords. He sent me to speech therapy with the comment that I should go for 4 weeks and then had to come back and if it had not helped he probably would need to operate. Well, I can tell you, I had very much going on in my head. Because this is an operation with mayor consequences. A whole week no talking, how do you do that with a family? And then very careful building it up again. All sorts of scenarios flew all through my head. 
Thanks to the two weeks rest in the Christmas holiday it is really a lot better now, I notice that I learn to use my breathing again while talking. Last week when I was at speech therapy, the therapist, who works in the same Department as the ENT doctor pushed me between two other appointments for a photo as encouragement to continue the therapy. 
And? The derogation is already half smaller! That means now I have the challenge to keep it like this, despite that the busy life with appointments, courses and for the classroom that have started again.

20 opmerkingen:

susana zei

Hou vol! En fijn dat je je beter (beetje) voelt.
groetjes Susi

Rina zei

Fijn om te horen dat je baat hebt bij de lamp. Ik gebruik deze al zo'n tien jaar iedere winter, en voel mij dan een heel ander persoon. Volhouden dus, is mijn advies. En die ufo' s dat is vast ook een kenmerk van ;-)
Rina
Ps mocht je ervaringen willen uitwisselen of vragen hebben Dan mag je me prive mailen.

Goud en Zilver zei

Fijn dat het heeft geholpen, en soms moet je echt de tijd voor jezelf nemen.

groeten Herma

qm zei

beterschap gewenst , en gelukkig dat je afwijking al goed is afgenomen.
groet Anneke

Aline zei

O wat naar! Vooral lastig he, als je veel praten moet en dan ook nog je gezin! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan. Veel succes met het volhouden!

Stina zei

oh dat is zeker lastig om niet al te veel te praten,veel sterkte ermee,hoop dat het goed gaat verder met je.

gr Stina

Sarah zei

Oh gosh you have had a lot to deal with recently... Hope it is smooth sailing from now on.

Also I like your plan for 2012 - you will feel better!!!

Handmade by Mai zei

Hmmm dus zo'n daylight lamp helpt echt. Die winterdipjes vind ik ook vreselijk. Maar als ik zie wat je allemaal doet en wilt, tja daar zou ik ook moe van worden. Succes met je stembanden en wat knap om een week je mond te houden.

anneke zei

groot gelijk om even een pauze in te lassen, er is in een gezin altijd al genoeg drukte rommel en soms kan het 'overlopen'.
dat gedoe met stembanden heb ik ook, structureel. hopelijk geeft het nu goede resultaten!
sterkte overal mee, hopelijk blijft het quilten vooral ontspanning geven.

Good Old Household zei

Wat een goede berichten allemaal! Hopen dat het de goede kant op blijft gaan, dan ben je binnen no-time weer de oude.

Ben je al met aftellen begonnen? ;o)

quiltlodge gerda zei

Hee, van harte gefeliciteerd met deze vooruitgang! Maar nu niet overmoedig worden natuurlijk en goed op jezelf blijven passen hoor. (Met knikken en nee schudden kom je ook een heel end ;-) thuis tenminste) Groetjes en succes

marion zei

heel goed dat het beter met je gaat ...volhouden......

Lori zei

It sounds like it has been a trying winter. So glad your vocal cord problem is getting better.
I look forward to seeing many of your finishes!!

Daniëlle zei

Ohhh gelukkig joh dat het al de goede kant opgaat!! Volhouden hoor! Want 1 hele week niets zeggen, pfff is al moeilijk voor 1 dag hihi!! Leuk dat kippetje in het huisje!! liefs, Daniëlle

inge zei

je bent op de goeie weg!

sommeke zei

Gelukkig dat je je al wat beter voelt en strak plan : geen nieuwe dingen starten! Succes, hé!

Gerda zei

Hoi Jantine, wat fijn dat je vooruitgang boekt. Ik heb al vaker van mensen gehoord dat een lamp zeker kan helpen! Fijn voor je dat dat voor jou ook zo is. Je mond moeten houden is een uitdaging zoals dat heet!! maar alles voor verbetering!
Het beste en succes met al je projecten, dit is een algemeen bekend probleem bij iedereen die iets met quilten heeft!

Petra zei

Fijn te horen dat het wat beter gaat. Wat het juiste licht al niet kan doen. En nog even , dan gaat ook het zonnetje zijn werk weer doen.

Anoniem zei

Hi Jantine,
Caro from http://caro-en-rob.blogspot.com/ shared with me that you might have a paper piecing pattern for the little house block.

I signed up to make Jeanneke's little houses, and downloaded her pattern, but have learned from other blogs that there is also a pattern to make the house by foundation paper piecing, the technique that I very much prefer.

Are you the designer of the paper piecing pattern? Would you be willing to email me a copy of the pattern, please? I would appreciate it very much - the houses are so cute!
Very sincerely, terrynixonmail@gmail.com

Kris zei

I love your plan for 2012. I am hoping to do a similar thing. (Finish the UFO's and fill the scrap basket, so I can empty it!) I am so glad that things are better for you. I hope this trend is continuing!