Over mij

Mijn foto
Geboren in 1972, gelukkig getrouwd, Christen, en moeder van Esther(1997), Lucas(1999) en David(2003). We wonen in Ypenburg, Den Haag, zijn actief in de Havenkerk (Schilderswijk), ik werk één dag in de week als juf op een basisschool en daarnaast geef ik quiltles.

donderdag 26 januari 2012

Mini Basis

Op verzoek van Sandra heb ik dit voorjaar de Mini Basis Cursus weer op het programma gezet. Een korte kennismaking met patchwork en quilten, veel minder uitgebreid dan de Sampler Quilt Basis Cursus. Omdat het oude voorbeeld erg verschoten was maakten we (Sandra, Anita en ik) in de kerstvakantie een nieuw voorbeeld. Sandra koos de kleuren voor de blokken (ik was gelijk verliefd) en samen kozen we de kleuren voor de sashings en de border. Het is zo heerlijk om met je blokken naar de winkel te gaan en dan al die rollen één voor één uit de kast te trekken om de beste uit te kiezen!
Toen ik de border ging naaien (met een deadline op mijn nek) heb ik me wel even afgevraagd waar we aan begonnen waren met een randstof, want een randstof vraagt om hoeken in verstek naaien en dat betekent heel precies werken, maar nu we het af is, weet ik precies waarom we er aan begonnen zijn ;-). Deze rand maakt het quiltje helemaal af!
Mocht je ook mee willen doen, er is nog plek! Hier vind je alle informatie.
De foto van de top alleen doet het beste recht aan de kleuren in het echt.
Sandra asked me if I would teach the Mini Basic again this spring. A short meeting with patchwork and quilting, much less extensively then the Sampler Quilt Basic. Because the old sample was very faded, we (Sandra, Anita and me) sewed a new sample in the Christmas holidays. Sandra chose the fabrics for the blocks (just love them) and together we chose the sashings and border fabric. It is so much fun to go to the shop with your blocks and compare all those fabrics to choose the right one!
Detail quilten
When I got to the border I suddenly wandered what we were thinking. This quilt had a tight dead line and we chose a border fabric with a pattern. But once the quilt was done, I knew exactly why we chose this fabric ;-). It really finishes the quilt! The picture of the top shows the right colours.



8 opmerkingen:

Monique zei

Ik vind het een plaatje, Jantine. Nog een paar jaartjes en dan ga ik ook eens mee doen hoor! ;o)

Bertie zei

Leuk je basis quilt, veel success toegewenst!

Lori zei

That border sets it off perfectly! it is beautiful!!

anneke zei

wat een leuke blokken en de kleuren zijn ook goed zo bij elkaar; echt een goede basis.

Aline zei

Het is echt prachtig, een schitterend geheel!

Stina zei

Vindt een waar kunstwerk om te zien,

gr Stina

quiltlodge gerda zei

Wauw, leuke top met inderdaad prachtige kleuren. Heel veel succes gewenst. ik woon helaas te ver weg.

Kris zei

I love it!