maandag 23 januari 2012

Gezellig!

Vandaag kwam Monique een dagje bij mij naaien en dat was reuze gezellig. Het blijft bijzonder dat je iemand via een blog kan leren kennen en het ook in het dagelijks leven goed samen kunt vinden. Monique heeft aan haar vingerhoedjes genaaid en ik? Ik ben bezig de binding aan een quilt te zetten! Weer iets dat bijna af is.
Today Monique came for a sewing day and we had a lot of fun. It still amazes me how you can meet someone on the www and enjoy each others company for real too! While Monique sewed on her thumbles quilt, I have been busy binding a quilt! Almost another finish, hooray! 
Deze quilt is nog lang niet af, maar dit blok wel. Het ruitje van zwarte piet zijn trui is van een snipper stof van DH's wieg van zo'n 40 jaar geleden! Vind dat zo'n leuk detail.
Ik vrees dat Sinterklaas in deze quilt geen schimmel krijgt maar een ander paard. Ik kreeg al de suggestie van een appalachian paard, zo een met van die geweldige vlekken, maar waar vind ik in vredesnaam stof met de juiste vlekken? Enig idee?
This quilt isn't finished in years, I guess, but this block is. The check fabric is a scrap of my DH's crib  of about 40 years ago! Just love this detail!
I am going to give Sinterklaas another kind of horse and am thinking about an Appalachian horse, with all those great spots. Just wondering where to get fabric with the right spots. Any ideas?

14 opmerkingen:

Lori zei

I am not sure about the spotted fabric but I LOVE this block! Beautiful applique!

Shirley zei

Wat een enig applicatieblokje! Je kan natuurlijk zelf vlekken op stof maken, met een pigmapen, of met textielverf.

Miranda zei

Leuk zelf verven met acryl verf gemixed met textielmedium!!! zo kan je het helemaal zelf in de hand hebben. Mijn ervaring is dat het erg goed blijft zitten. Zelfs na inmiddels 5 was- en drogerbeurten!

Aline zei

Ik heb geen ideeen voor je, maar het ziet er nu al leuk uit!

Good Old Household zei

Heerlijk om je kamertje van je vorige bericht in het echt te hebben mogen bezoeken. Half niet zo erg als je doet voorkomen. Gewoon gezellig met enorm veel stof - oké.. ufo's - maar ook veel inspiratie!

Het was een uiterst gezellige thee-dag. Dank je wel!

bevkimmel zei

That little horse block is so adorable. I love the 3D effect and the plaid fabric is perfect. I also love the flying tail. Great job!

Roos zei

Wat een mooi blokje.

Phebe and Jane zei

Wat een schattig blok. Leuk dat je zo'n oud stofje gebruikt.
Groetjes,
Marian

quiltlodge gerda zei

Nee, geen idee. Maar wat een geweldig geestig plaatje is dit.

anneke zei

ja heerlijk zo'n ontspannen dagje! dit blokje is weer heel leuk geworden en dat er zo'n oud stofje in zit is echt heel leuk!!

Anoniem zei

In stilte geniet ik al een tijdje mee van je blog. Maar nu zou ik je graag wat willen vragen. Hoe krijg je die zwarte Piet met z'n schimmel zo mooi op de stof? Appliceer je dat en hoe? Of knip je dat netjes uit en festoneer je het dan? Ik wil de Phebe maken en wil dat graag mooi doen.Zou je me uit kunnen leggen hoe het zo mooi mogelijk wordt?
Groetjes Anne-Karin

SewAmy zei

That is a very cute block.

Handmade by Mai zei

Ik vind het een leuk paardje en zou het zo laten. Maar je bent of erg vroeg of wat laat voor de Sinterklaas (lol). Moet je nog veel van deze quilt maken? Zo te lezen hebben jullie een leuke dag gehad.

Kris zei

I love this block too!