zondag 29 januari 2012

Crib Quilt

Dit ledikant quiltje begon ik afgelopen zomer. Terwijl ik de knuffel quilt naaide voor mijn nieuwe nichtje, naaide ik ook 4-patches voor een tweede quilt, omdat we nog een nichtje hoopten te krijgen in september. Maar wat ik daarmee wilde gaan doen wist ik nog niet zo goed. Totdat ik, zoals wel vaker, het blog van crazy mom quilts bezocht. Toen wist ik het, dat moest het worden. Het duurde even voor de quilt af was, maar nu is hij helemaal klaar, op het label na.
Ik heb deze quilt zelf gequilt op mijn eigen naaimachine en ben erg tevreden over het effect dat het gemailleerde garen geeft op de voor en de achterkant!

Voor de vulling heb ik allemaal stroken Hobbs gebruikt die ik nog had liggen. Ik heb ze recht gesneden met mijn rolmes en snijmat en toen met een stikkende zigzag aan elkaar genaaid op de naaimachine. Zo had ik in plaats van wat rondslingerende resten een gratis nieuwe vulling.

Natuurlijk heb ik Amanda Jean een mailtje gestuurd met een bedankje en deze foto's en ook op het label zal ik haar naam noemen als inspiratiebron.
Toen ik de quilt al had gesandwiched viel mijn oog op de voornaam van de ontwerpster van de stof voor de achterkant. Weet je wat zo "toevallig" is? Zij heet hetzelfde als het nichtje voor wie de quilt gemaakt is, hoe vind je dat?
I started this crib quilt  last summer just sewing 4-patches while making the cuddle quilt for my little niece. Another niece was due in September, and one day I was visiting crazy mum quilts and the inspiration struck. It took me some time to get is done, but now it is finished, except for the label! I quilted it myself on my own sewing machine and I am very happy with the effect of the variagated thread on front and back!
For the batting I uses all remnants of Hobbs I still had wondering around, I cut them straight with the rotary cutter and used a stitching zig zag stitch on my sewing machine to join the parts and I had a batting I didn't expect and didn't have to pay for ;-).
Of course I send Amanda Jean from crazy mum quilts a picture with a big thank you and I still have to make the label, where I will include her name too. Another "coincidence": After sandwiching this quilt my eyes fell on the name of the designer of the backing fabric and she has the same first name as my niece, how is that? 
 

12 opmerkingen:

Kris zei

Love that coincidence! My daughter Sophie had a quilt made for her by my sister and I found out some years later when my sister gave me some scraps that the design of her quilt fabric was called "Sophie".

inge zei

een hele leuke quilt!

anneke zei

wat een vrolijk quiltje zo! heerlijk weer een afgerond project.

bevkimmel zei

So cute! posted this on one of my pinterest boards so I can make this in the near future. Looks like a great baby quilt.

Mistea zei

Just perfect when you get to make something from all the little leftovers. This quilt is beautiful. How nice for your niece.
Enjoy your week.

Monique zei

En weet je? In het echt is 'ie nóg mooier. Zeker - zoals je zelf ook zegt - met het garen in kleurverloop. Prima cadeau, dacht ik zo!

Daniëlle zei

Hoezo toeval?? Leuk vrolijk quiltje is het geworden!! Mooie dag, liefs, Daniëlle

Lori zei

It is fantastic! Meant to be!!

marion zei

wat een vrolijke quilt en wat een slim idee van je hobbs

marijke's crea zei

Wat een schat van een quilt en die achterkant ook zo leuk! Daar wil je toch graag onder kruipen!
groetjes Marijke

Cybele's patch zei

Dat is een leuke frisse quilt geworden.

Heidi zei

Hij is af! Die was je toen bij mee ook wat aan het naaien. Wat is het mooi geworden.

Groetjes,
Heidi