woensdag 21 december 2011

Nieuwe kast...

Al meer dan een jaar was ik op zoek naar een archiefkast met hangmappen voor het bewaren van mijn patronen en dergelijke. De kist die ik eerst gebruikte werkte niet, het was te veel werk om dat ding onder mijn bureau uit te vissen en dan ook nog open te doen om iets op te ruimen. Er lag dus regelmatig een hele stapel papier bovenop die eigenlijk nog moest worden opgeruimd... Daarna kocht ik dozen voor hangmappen bij IKEA maar ook dat werkte niet. Ze stonden weliswaar in mijn kast in plaats van ver onder het bureau geschoven maar de dozen uit de kast halen en het deksel er af was nog steeds een handeling te veel.
Na veel wikken en wegen besloot ik dat het eigenlijk zo'n mooie archiefkast van IKEA moest worden met van die lades die je kunt uittrekken. Maar 185 euro was me toch echt veel te gortig voor alleen maar een kastje om mijn patronen op te ruimen. Ik heb verschillende keren op Marktplaats gezocht en jawel, op een dag... daar stond "mijn" kast, voor elk aannemelijk bod. Er was 10 euro geboden. Dat leek me wel heel weinig. Ik bood 25, met het idee dat het een startbod was maar dat ze dat vast ook nog veel te weinig zouden vinden.
Wie schertst mijn verbazing dat ik de volgende dag een mailtje kreeg dat het goed was en wanneer ik de kast kwam halen. Je begrijpt wel dat ik dat heel snel heb gedaan. O jongens, wat een heerlijkheid! In de bovenste la al mijn patronen, voorlopig in de onderste la nog geen patronen maar wel een aantal andere dozen. En weet je wat nu zo leuk is? Het kastje is ook nog eens precies de goede hoogte om bij te snijden, nou ja, voor mij dan. Dus je begrijpt dat ik niet mopper dat mijn snijmat eigenlijk 1,5 cm te lang is voor het kastje, daarvoor is het verder veel te perfect!

I have been looking for the right cupboard for my patterns for years. Last year I decided I wanted an IKEA cabinet but really didn't want to pay sooo much for just a place to file my patterns. This autumn I found one on an second hand internet site and placed a bid. Very low, thinking it might be a good start. 
Much to my surprise they mailed me back the following day they accepted my offer! I went to go and collect it the same day or the next! Besides all my patterns are filed properly and with easy access, the cabinet also has exactly the right hight for my cutting! I think you will understand I do not complain it is about 3/4 inch to small in length for my rotary cutting mat! 

18 opmerkingen:

marion zei

wat een geweldig koopje.....Geniet er lekker van.

Quiltendewilma zei

Wat een geweldige aankoop!!
dankjewel voor de keycord,.. Hij is prachtig!!

Miranda zei

En wat is het dan ineens opgeruimd! Heerlijk voor jou Jantine...

Miranda zei

En wat is het dan ineens opgeruimd! Heerlijk voor jou Jantine...

Guusje, zei

Wat een geweldig handige kast en voor die prijs nog geweldiger.

Tilly zei

Dat is een buitenkansje, veel plezier ermee.

Monique zei

Oh meid, wat heerlijk!

Roos zei

Mooi kastje. Lekker handig.

Anja.M zei

Wat goed zeg, ja dat is nou geluk hebben.
Veel plezier ervan.

Aline zei

Da's mooi zeg, gefeliciteerd emt je kopie... En veel plezier ermee!

Lori zei

Perfect! And who cuts that close to the edge of your mat? Merry Christmas!!

conny's quilts zei

Wat een gelukje om zo je droomkast op de kop te kunnen tikken, veel plezier ermee!

Hubertine zei

Bofkont!!!! Veel plezier met je buit!!!
Ziet er perfect uit!!

Cybele's patch zei

Super kastje. Als je het niet verwacht, komt het geluk soms zomaar voorbij.
Nog hartelijk dank voor het huisjespatroontje!

Dorothé zei

Hallo Jantine, Ik heb je al op een paar manieren geprobeerd te mailen maar het wil niet lukken. Graag zou ik het patroontje willen gebruiken dat jij hebt gemaakt voor de huisjesquilt. Zou je zo vriendelijk willen zijn om het mij te mailen. Alvast dank.

Elly's freubel hoekje zei

leuk toch zo een perfecte aankoop geniet ervan, er zullen vast de nodige lapjes op versneden worden
Leuke blog heb je ik ga je volgen
Fijne feestdagen!
Freubelgroet, Elly

Sylvia zei

Wat een perfect systeem zeg en dat voor zo`n koopje!
Opgeruimd staat netjes....
Gr.Sylvia.

Kris zei

Such a great fit for patterns and cutting! Nice buy.