dinsdag 13 december 2011

Leuke dag...

Zaterdag was een heerlijke dag, lekker uitslapen, heerlijk rustig thuis met een kind minder en dan tegen het eind van de ochtend afreizen naar Naaldwijk. Plannen om langs te wippen had ik al lang, maar toen Monique meldde dat ze ook kwam, bleef het niet bij plannen, maar werd het een echte afspraak. Het was al weer even geleden dat we elkaar hadden gesproken. Maar gek is dat, met sommige mensen heb je het gevoel dat het gisteren was en je zo weer verder kunt gaan.
Terwijl we genoten van allerlei prachtigs en warms hebben we heerlijk bijgekletst. Daarnaast kwam ik nog vele andere mensen tegen, ik heb me er over verbaasd hoeveel gezichten ik inmiddels ken in Quiltland, van het bloggen, maar ook van heel veel andere dingen zoals quilt activiteiten en wat dacht je van mijn cursisten? Mijn buit? Klein maar bescheiden, vier lapjes... waarvan ik er één ook al bleek te hebben ;-). Tijdens het opruimen van mijn quilt kamer de avond daarvoor had ik geconstateerd dat ik echt nog een heleboel quilts kan maken met de stoffen die ik op voorraad heb, dus ik moest me inhouden van mezelf.
Voor de rest van de activiteiten verwijs ik graag naar de blogs van De Quilthoeve, Wendy, Monique en Jeannet, die ik ook voor het eerst ontmoette. Er zijn vast nog veel meer mensen die er waren en ook een verslag hebben geschreven.

Wat betreft mijn mysterie. Mijn weekend was helemaal goed. Want ineens bedacht ik dat ik natuurlijk de helft had gemaakt van alle hoeveelheden (30!) en dat dat betekende dat er 15 blokken zouden moeten zijn...
Puinruimen in mijn naaikamer kon geen kwaad, dus dat heb ik gedaan, en ja hoor... ik vond een doos met nog drie blokken en de onderdelen voor de rand. Gisteren is het vermiste blok ook nog weer tevoorschijn, nou ja, de oranje, niet de blauwe. In plaats van één blok te weinig had ik ineens blokken teveel.
Met behulp van EQ7 heb ik maar eens uitgerekend hoe groot de quilt zou worden met 3x4 blokken en de randen er aan. Nou, ik kan je vertellen, hij werd een stuk kleiner dan ik dacht. Dus de kogel is door de kerk. In plaats van het blok er tussen naaien, ga ik aan het tornen en een blok bijmaken en wordt de quilt vierkant met 4x4 blokken. Dus voorlopig is er werk aan de winkel ;-).
As regards to the mystery. My weekend was completely fun. Because all of a sudden I reckoned that of course I made the half of all quantities of this quilt (and Bonnie made 30!) and that that meant that there should be 15 blocks ... 
Debris clean up in my sewing room could do no harm, so that is what I did, and Yes ... I found a box with three blocks and all parts of the border. Yesterday I found the missing block too! No blue one thought... Instead of one block missing all of a sudden I had three blocks too much. 
Using EQ7 I did some math and found out precisely how large the quilt would be with 3to4 blocks and the edges. Well, I can tell you, it was a lot smaller than I thought. So I have decided to do some e ripping and instead of sewing teh missing block in between, I will go and create an extra block make
the quilt square with 4 x 4 blocks. So for the time being there is work to be done;-).

6 opmerkingen:

Ans zei

Het begint er wel heel leuk uit te zien. Helaas ben ik niet naar Naaldwijk geweest, had een buikgriep. Misschien volgend jaar. Groetjes, Ans

marion zei

hihihi wat een verhaal. Leuk dat de quilt dan toch anders wordt. En nog veel leuker dat we mogen meegenieten......

ria vogelzang zei

Maar wel heel leuk werk....!!!
Geniet ze!

Monique zei

Haha! Hij gaat lekker met je blokken hé? ;o)

Ik vond het ook reuze gezellig, zo een spontaan daagje samen. Het is en blijft voor mij een heerlijk dag om op terug te kijken. Dank je wel voor de gezelligheid!

Kris zei

Sooo pretty! I like this a lot!

Lori zei

Too funny! It will be worth it all once you get it the size you want.