donderdag 8 december 2011

It's a real mystery

O wat moeilijk om nee te zeggen als je iets eigenlijk heel graag wilt, zoals meedoen met de Orka Bay mystery. Maar om mijzelf te bewijzen dat ik daar echt geen tijd voor heb heb ik de mysterie van vorig jaar maar eens tevoorschijn getrokken, de Roll, roll, cotton ball, die is namelijk ook nog steeds niet af, dus waarom aan een nieuwe beginnen ;-). Afgelopen weekend ben ik daaraan lekker verder gaan naaien. Ook vorig jaar waren het al zulke grote hoeveelheden dat ik ongeveer de helft heb gemaakt. Maar o jongens, hoe kan dat nou, in het weekend had ik nog 11 oranje blokken en 1 om in elkaar te zetten en 6 grote lichtblauwe en nu mis ik er van allebei ineens een. Nergens te vinden, een groot mysteríe. En zoals mijn dochter zei: als je mis geteld hebt dan heb je wel heel consequent mis geteld mam... Dat vind ik ook. Dus ik zet in elkaar wat ik heb en dan verdwijnt de doos even weer naar de zolder in de hoop dat het mysterie zichzelf nog oplost.
O it is so difficult to tell yourself no if you really want something, like joining the Orka Bay mystery. As to proof to myself I really didn't have the time, I pulled the box with lasts years mystery, roll, roll, cotton ball, and since that one isn't finished yet (and a whole lot of other neither) why start a new one. So I braved myself last weekend and started sewing. I did about half the amount Bonnie recommended, since it is always quite a lot and about half makes a good lap quilt. But o boy, what happened... I really had 11 orange blocks and 1 to construct and 6 big blue ones and now I am missing one of both. Nowhere to be found, a real mystery. I wonder if I did some miscounting, but as my daughter stated: you would have done some very consequent miscounting since from both colours one is missing. I can hardly believe I did. So I will sew together all I have got and the box will return to the cupboard for a few more weeks, hoping the mystery will solve itself.

10 opmerkingen:

AnneClaudine zei

Wel een heel mooi mysterie. Wordt vast nog sprankelender als de ontbrekende stukken opduiken.......

Cisca zei

Dat is een dubbel mysterie, ik hoop, dat je ze snel vindt. Want als die doos weer weg is, begin je er niet meer zo gauw aan. En dat is jammer, het is een mooie quilt!
Groetjes, Cisca

Dekenstikster zei

Wat jammer dat je twee blokken kwijt bent.... De quilt is super! Groetjes, Wilma

Bernadet zei

Jeetje, dat is ook vervelend. Ik heb ook meegedaan aan deze mysterie (en de laatste keer). Het was een hoop werk. Ik heb hem echter het hele jaar in het zicht laten liggen en....afgelopen woensdag was hij klaar! Het zou wel jammer zijn als je blokken niet meer boven water komen, want je quilt ziet er goed uit!
groet Bernadet

Aline zei

Wat vervelend! En nu, nieuw stukje maken? Of klinkt dat te simpel? o,o, ik ben minder dan een leek hoor...

Gert zei

Oh, dat is vreemd en jammer...hopelijk komen ze eerdaags weer boven water.

ria vogelzang zei

Het wordt wel heel mooi!! Hopelijk vindt je de twee missende blokken nog......
Liefs, Ria.

Lori zei

How annoying to be missing those blocks!! I hope you solve the mystery soon and you have a lap quilt!

marion zei

wat het huis neemt zal het huis geven..komt vast goed......

Judith zei

nog niets gevonden???