woensdag 16 november 2011

Hand quilten

Vast was ik van plan om deze quilt met de machine te gaan quilten, want ik had geen tijd om het met de hand te doen, vond ik. Dus het sandwichen deed ik met lijmspray.
Maar de twijfel ging steeds harder knagen en na het sandwichen heb ik de knoop doorgehakt. Ondanks dat het meer tijd kost ga ik deze quilt toch met de hand quilten. Kan ik gelijk mijn voornemen om meer op de bank te ploffen waar maken. Ik heb inmiddels een aantal draden gequilt en o, wat ben ik er blij mee, het wordt zooo mooi en het geeft niets dat het dan wat langer duurt! Dus als het hier rustig is op mijn blog, dan weet je waar ik zit... op de bank ;-)
Determined was I to machine quilt this quilt as I figured I didn't have time enough to do it by hand. So I took the glue basting spray and sandwiched it.
But it kept gnawing, this idea of hand quilting and after sandwiching I made the decision. Even though it would take much more time, I am going to hand quilt this quilt. In the meantime I can keep myself to my promise to sit some more on the couch and relax. I can tell you, I quilted a few threads already and I LOVE it, it becomes so beautiful, I don't mind one more minute it will take much more time to finish it! So when this blog is a little quiet, you know where I am... relaxing on the couch ;-)

16 opmerkingen:

anneke zei

Groot gelijk, wat een goede keus! Veel tijd en plezier op de bank gewenst.

Lori zei

That is so adorable! Hand quilting will be perfect for it!!

Guusje, zei

Hij is erg mooi en het handquilten is heerlijk als je eenmaal de gang erin hebt.

Ans zei

Die quilt is veel te mooi om machinaal door te quilten. Bij ieder stukje wat weer onder je handen komt, komen ook de herinneringen weer naar boven van toen je het maakte. Groetjes, Ans

Ansje zei

Ha Jantine, Je hebt zo HELEMAAL gelijk om deze mooie quilt hand te quilten!! Veel plezier met het quilten! Groetjes Ansje

susana zei

Je hebt gelijk, ziet er super mooi uit. En je kunt met gerust hard op de bank ploffen ;o)
groetjes Susi

quiltlodge gerda zei

GOED ZO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dus vaak op die bank zitten.

qm zei

geniet lekker van je handquilten. en neem er fijn de tijd voor.
fijne avond

Sarah zei

Oh gosh I love the colours...

Shirley zei

Actief bankhangen, veel plezier, maar dat lukt wel met zo'n mooie quilt!

Ageeth Dorsman zei

En gelijk heb je, om deze te hand-
quilten, dat is toch echt een heel
passende afwerking voor deze fraaie
quilt! En als je het eenmaal onder de
knie hebt, schijnt het heel ontspan-
nend te zijn.
Groetjes van Ageeth

Good Old Household zei

Je hebt helemaal gelijk Jantine, soms willen we te snel, waardoor het minder mooi kan worden.

Veel rust en succes gewenst!

Aline zei

Ik wens je er heel veel succes mee! Wijs besluit heb je gemaakt, hoor.

Mistea zei

How gorgeous and you get to enjoy it while you relax on the couch.
Wonderful.

sommeke zei

Deze vraagt gewoon om handwerk, zo mooi!
Geniet er van op de bank!

Noa zei

jantina ik wil heel graag dit patroon bestellen