zaterdag 5 november 2011

Bank

Afgelopen periode realiseerde ik me weer dat ik te weinig rust neem. Niet in de zin van tijd voor mijzelf, dat doe ik wel, maar echt rust. Met je ... op de bank, lekker zitten en een boek lezen of wat steekjes prikken. Ik kruip veel te graag weer achter de naaimachine om eens flink meters te maken. Deze week stond in het teken van lekker werken op de bank... Deze bloemetjes tussen de hexagon bloemen heb ik geborduurd en voor het eerst in maanden weer met de hand wat quiltsteekjes gezet!
Recently I decided I do not take enough rest. Not as me-time, I learned that already, but really rest. With your ... on the couch, just sit and read a book or do some stitching. Too often I just dive behind the sewing machine to sew as many meters as I can. This week was the first of really sitting on the couch with my legs stretched... I stitched the flowers in between the hexagons and for the first time in month I managed to do some hand quilting!

15 opmerkingen:

Ans zei

Dat is voor mij ook zo'n ontspanning, heerlijk op de bank steekjes zetten. Ik merk dat de naaimachine steeds vaker in de kast blijft. Groetjes, Ans

Petra zei

heerlijk...lekker op de bank handwerken! ik geef mijzelf de laatste tijd steeds meer opdracht om dat te gaan doen ;)...en het bevalt goed. Mooie vrolijke hexjes! Groetjes, Petra

Inge zei

Goed zo, Jantine! Niks fijners dan 's avonds op de bank een beetje prikken.

Groetjes,
Inge

Aline zei

Fijn dat je het zelf wel merkt.
Want wat is het belangrijk om rust te nemen en stil te worden. Lekker bezig zijn met kleine dingetjes zoals jij doet, in elk geval iets om je hoofd leeg te krijgen. Proberen vol te houden he, zo af en toe!

Annemarie zei

Wat een prachti quiltwerkje! Mooie stofjes en wat een leuk middenstukje! Ik herken het probleem, afgelopen drie weken moest ik vanwege een herstelperiode ook een quiltwerkje voor op de bank zoeken. En ook mij bevalt het eigenlijk prima. Fijne zondag! groetjes, Annemarie

Kris zei

Glad you took some time for yourself! It's very important I think!

Guusje, zei

Wat een mooie bloemen en het geborduurde ertussen geweldig.

Chantal zei

Hello Jantine!!! I'm so glad you took time out for yourself. We all need that!! Just to sit still for a while and do something we love! Your hexagons look wonderful! Happy weekend to you.

Cybele's patch zei

Mooie bloemetjes.Je hebt gelijk dat het zo rustgevend is om op de bank lekker iets voor jezelf te doen. Ik ben daar vandaag al uren mee bezig. Eigenlijk had ik me iets anders voorgenomen, maar het is zoooo fijn.......

quiltlodge gerda zei

Heel verstandig Jantine; niks zo ontspannend als lekker op de bank met een handwerkje!

Lori zei

I hope you enjoyed it too!!

Roos zei

Deze week ook lekker op de bank af en toe! Doen hè?

marijke's crea zei

Ook ik herken het meters maken een handwerk op de bank ja daar zal ik ook eens aan beginnen, goed idee!
groetjes Marijke

sylvia zei

hoe herkenbaar!!!
enne, heb je al een buikje?? Haha, wat een vergissing, maar toch........was vroeger al: mevrouw, we doen het ongezien en anoniem: jaja, de hele buurt wist al lang dat je in verwachting was!!!

Enne, wat een mooie quilts zijn er gemaakt, super!!

Je ziet, ik heb lekker even zitten lezen en ben nog niet klaar......

groetjes, Sylvia

Sandra zei

Ja heel herkenbaar, dat doen we te weinig...dit is zo´n aanstekelijk werkje. Heel leuk, ook in die felle kleuren!!