maandag 17 oktober 2011

Patch Parade ontknoping

Het afgelopen jaar deed ik met veel plezier mee aan de mysterie Patch Parade van de Quilterij in Den Bosch. In de loop van het jaar kwam ik langzamerhand wat achter te lopen. Afgelopen week was de ontknoping. Ik vind het ontwerp schitterend! Heb weer helemaal zin om verder te gaan. Afgelopen weken heb ik de spaarzame tijd die ik had om te naaien gebruikt om af te maken waar ik mee bezig was en in elkaar te zetten wat al in elkaar kon. (ja, ik weet het, de propellers mochten nog niet aan dat andere blok.... foutje... maar geeft niets, ik heb al zoveel ingezette hoeken genaaid dat ik dit ook nog wel in elkaar krijg)

Achterlopen heeft zijn voordelen. Zie je de gaten in het midden? Daar moeten nog twee stappen, oftewel twee verschillende blokken. En ik ben heel blij dat ik die nog niet gedaan heb, want ik had voor allebei een rood stofje klaar liggen en dat zou toch niet mooi geworden zijn. Nu kan ik het nog veranderen. Ik heb al andere stofjes uitgekozen en ben blij dat ik nog niet alles was over was had opgesneden voor de Flying geese rand die tussen de blokken en de vogelstof moet komen!
Last year I joined a mystery quilt named Patch Parade. The end design was revealed last week. I got a little behind during the year, but now that is to my advantage... See the gaps in the lay out? I put aside fabrics for the last two steps, but both were red and brown. I am quite happy I didn't sew them yet as now I can change the colours... I am also very happy I didn't cut all the remaining fabric for the Flying geese border which will go between the blocks and the bird fabric, now I still have fabrics to choose from. 

22 opmerkingen:

soyee zei

Dat ziet er mooi uit Jantine.
Als ik een enkel keertje bij de Quilterij ben valt het mij op dat zij heel sprankelende stoffen hebben.Meestal gaat er ook wel iets mee naar huis.......
Ik vind jou stofgebruik ook heel sprekend. Een quilt om vrolijk van te worden.

Inge zei

Mooi hoor!

Kris zei

I love it! Clever you!

Cisca zei

Wat een mooie mystery, Jantine, en wat fijn, dat je nu nog een andere stof kunt nemen. Dat is het nadeel van mysteries, dat je niet weet hoe het gaat worden. Maar wel heel leuk als het goed uitpakt. En deze is prachtig!
Groetjes, Cisca

Quiltendewilma zei

Dat ziet er zeker goe duit,..

anneke zei

Ik vind het heel dapper dat je aan een mystery durft mee te doen. En dan zo goed bij blijft. Erg mooi geworden!

Coco zei

Heeeeeeeeeel mooi, heel anders!Maak dat quilt maar snel af...
Waar komt dat prachtige vogelstof vandaan? Deze rode vogeltjes vliegen hier bij ons rond en graag zou ik dat vrolijke stof in een quilt gebruiken.

Judith zei

Ik heb 2 keer aan een mysterie van haar meegedaan en de quilts zijn beiden erg mooi geworden, maar doordat er veel fouten in de beschrijvingen zitten, ging het plezier erin weg.
Deze is erg mooi geworden.

Fran├žoise zei

Hoi Jantine,

Hij wordt erg fraai! Leuk om alle verschillende resultaten te zien.

inge zei

dat wordt mooi!

conny's quilts zei

Wat een prachtige en vrolijke quilt gaat dit worden, ik kan me voorstellen dat je er weer helemaal zin in hebt.

susana zei

Heel erg mooi, Jantine

groetjes Susi

Cybele's patch zei

Wat wordt hij mooi. Wel handig als je een beetje achterloopt. Dan kun je altijd nog stofjes aanpassen waardoor het nog meer jouw quilt wordt.

Amber zei

Schitterend.

marion zei

prachtig!!!! en wat een mooie kleuren..... Ik weet niet of ik het zou durven een mysterie te maken......

Lori zei

What a gorgeous quilt!!

Aline zei

Wat ontzettend mooi wordt dat weer. Knap hoor!

Annemarie zei

Dat ziet er al heel mooi uit! Het wordt een vrolijke quilt en wat een prachige randstof heb je. Dat is een voordeel dat je de quilt nu nog qua kleur kan aanpassen. Ik heb alle delen klaar en ben nu alles in elkaar aan het zetten. Groetjes, Annemarie

Judith zei

ik vind hem echt supermooi worden!

Gert zei

Wat een vrolijke quilt gaat dit worden, heel mooi in deze kleuren/stoffen. Je schiet al lekker op, succes met de rest.

Good Old Household zei

Oohh.. wat is 'ie al mooi!

Mistea zei

Looking very nice already. Love the birds.
Clever you.