woensdag 12 oktober 2011

Herfst tafereel

"Mama, wil jij met me naar de viswinkel voor een nieuw schepnet? (lees, dan hoef ik niet tot vrijdag te wachten tot papa eindelijk met me gaat). Nee dus, helaas. Ten eerste regent het en kun je het schepnet toch niet gebruiken van daag. Ten tweede heb ik een ren en vlieg week met allemaal leuke buitenshuis dingen en heb ik me voorgenomen vanmiddag lekker thuis te blijven.
Zo blijft de afspraak met papa staan en rommel ik (en de kids) in huis. Speculaasbrokken bakken met David, straks truffels van chocola maken met Lucas, was hangen, vouwen en opruimen, blogje schrijven, strijken, naaien, opruimen enzovoort.
Met een schaal, kaarsjes en egeltje dat we al lang in huis hadden, wat nep herfstblaadjes en appeltjes van de X.enos en walnoten uit Anita's tuin maak ik een nieuwe kaarsenschaal voor op tafel. En dat voor 10 minuten verzamelen en maken en nog geen 5 euro! Dat was lang geleden, dat ik tijd had maakte om iets voor de kamer te maken.

"Mama, can you come with me to the fish shop to buy a new scoop net? (read, so I don't have to wait until my dad has time on Friday). No, I don't. First, it is raining so you won't be able to use it anyway. Second, my week is full with all kinds of must and fun appointments out of the house and I promised myself an indoor afternoon.
So the appointment with Dad stays and we have a fun afternoon. I baked with David, will make something with Lucas too, did all kind of laundry stuff, ironed, sewed, wrote a blog ect.
With an old tray, candles and hedge hock, new bought fake leaves and very tiny apples and  some walnuts from Anita's garden all this became a new tray for on the table. It has been ages I had made time for some new home decoration and it only took about 10 minutes to get and put it all together.
 

14 opmerkingen:

Lori zei

Cute! Looks like autumn is here!!

Amber zei

Ik vind het zo'n leuk egeltje! Sowieso een heel mooi herfsttafereeltje. Als ik het zo lees hebben jullie het gezellig gehad. Iets om trots op te zijn.

Roos

Nardy zei

Dat staat leuk! Toch kan ik er altijd van genieten dat er iets nieuws, en dat hoeft niet groot te zijn, in de kamer staat! Fijne avond nog.

Petra zei

heerlijk zo'n middag en goed om daar idd aan vast te houden. want ik ken het...soms blijf je rennen en vliegen ;) Je herfsttafereel ziet er heel leuk uit! Groetjes, petra

Dekenstikster zei

Leuk hoor zo'n herfst "tafeltje" doet me aan vroeger denken.
Groetjes,Wilma

Gerreke zei

He wat heb jij een gezellige knusse herfstmiddag thuis zeg ... dat klinkt goed. Ik denk dat ik morgen je voorbeeld ga volgen!

anneke zei

heerlijk zo'n ontspanmiddag, veel plezier met alle drukke ren-dingen!

Handmade by Mai zei

Het was vandaag een echte thuisblijfdag. Leuk herfstbord heb je gemaakt.

Good Old Household zei

Ik zag bij Jente een dergelijk herfsttafereel en moet eerlijk zeggen.. vind het wel aanstekelijk hoor!

Kris zei

Those fake leaves are awesome! They look real. Sometimes you just have to stay home so you can get something done.

Jedidja zei

Dat klinkt gewoon heel goed en de foto is mooi. Herfst is best gezellig hè?

Gert zei

Wat een leuk herfsttafereeltje heb je gemaakt. En dan ook nog de geur van versgebakken speculaas erbij: echt herfst!

Yvonne aka sommeke zei

Eén van onze katten ligt op het dak van het tuinhuis te zonnen! De zon schijnt hier weer flauw vandaag, ondertussen vallen de bladeren wel van de bomen!
Goe weekend Jantine!

Judith zei

dat ziet er gezellig uit!