maandag 24 oktober 2011

Chiaverini

Al snel nadat haar eerste boek uitkwam (of na deel 2, dat weet ik niet meer zeker) ontdekte ik Jennifer Chiaverini. Heerlijke boeken die spelen in Amerika. Sommige in deze tijd, sommigen in de tijd van de pioniers. Allemaal horen ze bij elkaar en elk jaar komt er een boek uit. Dit laatste boek kreeg ik kortgeleden van een lieve vriendin en afgelopen weekend ben ik er maar eens ingedoken. Lekker met een quiltje op de bank. Het is reuze spannend, speelt in de tijd van de strijd om de vrijheid voor de slaven... ik ga snel weer verder...
En ja, ik lees ze in het engels! Heeft veel voordelen; niet alle delen zijn in het Nederlands vertaald, mijn Engels gaat er op vooruit en ik doe langer met een boek, wat wil je nog meer?
Soon after her first book (or after part 2, I'm not sure), I discovered Jennifer Chiaverini. Wonderful books situated in America. Some of them in these days, some in the days of the pioneers. This last book I received recently from a dear friend and last weekend I dived in. Delicious reading with a quilt on the couch. It's again very exciting, playing in the era of the struggle for freedom for slaves ... I'm off again to read my book...
I do read them in English, there are only 5 translated, it helps improve my English and I enjoy each book a little longer as I don't read English as quick as I do Dutch (and that is very quick!)

13 opmerkingen:

Aritha zei

Dat zijn zeker mooie boeken!

susana zei

Hi, heerlijke boeken hé!
Ik heb ze pas ontdekt en heb de eerste 3 al uit, nu lees ik deel 4.
Maar ik weet dat ze maar t/m 5 in het nederlands zijn vertaald.
Jij leest de engelse versie?

Fijne ( lees ) avond,
Susi

Marianne zei

erg leuke boeken ja!
ik ga ze ook proberen om in het engels te lezen...

veel plezier,Marianne

Judith zei

die moet ik eens onthouden.

Ieke zei

Ik vind het van die lekkere tussendoor-boeken, die je in een druilerig weekend wegleest. Heerlijk!

soyee zei

Veel plezier ermee.

Bianca zei

Fijne boeken zijn het toch he?? Ik heb net gisteravond de laatste (voor mij dan) van de serie uit, de Aloha Quilt. Ook ik lees natuurlijk in het engels, omdat de uitgever het niet nodig vind er meer dan 5 te vertalen. In het begin deed ik er inderdaad nog iets langer over, maar ondertussen lees ik net zo snel in het engels als in het nederlands, jammer genoeg. Nu maar met smart wachten op de nieuwste die in november uit komt. De wedding quilt heet die.
Nou, kruip maar weer gauw in je boek en geniet ervan.
Bianca

Handmade by Mai zei

Ik heb hem ook hier liggen, ben er nog niet aan begonnen. Schandelig eigenlijk. Ik ben echt groot fan van haar.

Petra zei

de voorkant ziet er al heel aantrekkelijk uit! leuk, dank voor de tip! Groetjes, Petra

Aline zei

Engels lezen? Knap hoor! Ik houd het maar bij Nederlands

Good Old Household zei

Hihi! Ik doe het je niet na, maar wens je graag alle leesplezier!

marijke's crea zei

Ja heerlijk de boeken van Jennifer jammer alleen dat de bib de engelse boeken niet heeft!
groetjes Marijke

Judith zei

Ja heerlijke boeken he. Ik heb hem inmiddels uit en genoten.