dinsdag 6 september 2011

Shampoo

De laatste jaren voeren we een gevecht tegen shampoo en zeep flessen die te snel leeg gaan. Er zijn al ettelijke pompjes in gebruik genomen, wat op zich helpt, gewoon één of twee keer pompen en je hebt genoeg shampoo of zeep. Dan moet het pompje wel werken, anders is het één grote irritatie. Lucas staat graag tijdens het douchen met de zeep te spelen, bellen bladen met je handen gaat heel goed. Ook gebeurt het nog regelmatig dat de shampoo wel héél snel leeg is, lees na een week.
Tijdens de vakantie vroeg ik heel neutraal aan Lucas hoe hij shampoo op zijn hoofd deed. "Nou gewoon, zoals jij dat ook doet als je onze haren wast, op z'n kop boven mijn hoofd houden". Die was duidelijk ;-).
Nadat ik heel hard om mijzelf heb gelachen heb ik hem uitgelegd dat ik dat kon doen omdat ik precies zag hoeveel shampoo ik dan op hun hoofd deed, maar dat hij dat niet kon zien als hij het bij zichzelf deed, dus dat hij het beter eerst in zijn hand kon doen, de fles wegzetten en dan pas de shampoo op zijn haren. Mysterie opgelost? Probleem ook? Ik hoop het, de tijd zal het leren...
In recent years we have a fight against shampoo and soap bottles to get empty too soon. There are already several soap pumps in operation, which helps, just one or two pumps and you have enough shampoo and soap. That is, if the pump does its work, otherwise it's a big irritation. Lucas loves to play with the shower soap and blows bubbles with his hands very well. It also happens more often that the shampoo is empty in a week, which is just too fast.
During the holidays I asked Lcuas how he puts the shampoo on his head. "Well just like you do too when you wash our hair, keep the bottle above my head and squeeze." That was obvious ;-).
After I've laughed really hard at myself, I explained to him that I could do that because I saw how much shampoo I put on their heads, but he could not as he did it himself, so he better put it in his hands first, then put away the bottle and put the shampoo on his hair. Mystery solved, Yes? Problem solved? I hope so, time will tell ...


9 opmerkingen:

Mama en zo zei

Haha :-)

ria vogelzang zei

Prachtig! Heel herkenbaar!!

marion zei

soms zijn oplossingen zo simpel maar je brengt me wel op een idee, hier eens vragen hoe ze dat doen........

psp fans blog zei

I often find the things I expect them to know how to do they actually don't correctly... SIGH it is never ending hey!

Kris zei

I love this post! Yes, sometimes you think they know, but they don't! My problem is getting them into the shower, and then once they are there to get them to use some soap! (Our shampoo lasts a really long time!)

Margit zei

Ha fantastisch! Klinkt ook heel logisch! Maar ik hoop dat je shampoo-mysterie nu opgelost is.

Gerreke zei

Oh, oh, oh wat is dit akelig herkenbaar. Bij ons vliegen ze er ook doorheen. Aan de grote hoeveelheid zeep in bad weet ik wel waarom ... lekker veel belletjes mama ... ja, ja niks geen haren wassen.

Hartelijke groet,
Gerreke

Gerda zei

Oh boy, ook hier heel herkenbaar. De logica er achter is soms zo simpel dat je het over het hoofd ziet......

Trudy zei

Hier ook heel herkenbaar... Jr. gebruikte de shampoo van z´n vader wel heel erg ruim. Wij hebben het opgelosd door het spul in een leeg flesje (pompje) van de handzeep te doen. 1 keer drukken is genoeg... En dat werkt helemaal goed!!