woensdag 21 september 2011

Prinsjesdag

Samen met mijn jongens stapte ik gisteren in de tram. Want als je in Den Haag woont wil je wel eens naar de koningin gaan kijken. Maandagavond had ik op de website gelezen over de saluutschoten op het malieveld terwijl de koningin in haar koets naar het binnenhof rijdt... Daar zijn we eerst gaan kijken. Dat was leuk, we stonden er met onze neus bovenop. 4 kanonnen die elk om de beurt elke minuut een schot losten. Na zo'n 20 minuten, toen de koningin was gearriveerd, liepen we naar het Plein waar we een leuk plekje vonden om de koets in de verte te zien langsrijden. Daarna had ik het wel gezien maar de jongens nog niet! We hebben staan kijken tot alle soldaten en muziek ook langs gekomen waren. Nog een ijsje halen en met de tram weer naar huis! Wat een leuke dag...

5 opmerkingen:

Petra zei

Ja leuk is dat hé, onze kleine man zei na het zien van de koetsen...hé kijk, Piet Pieraat!!! ;);). En het voordeel van in Den Haag wonen (wij ook) is idd dat je het live kunt zien. Groetjes, Petra

Gerreke zei

Wat ontzettend leuk zeg. Daar zouden mijn jongens ook van onder de indruk zijn en er niet weg te krijgen zijn!

Hartelijke groeten,
Gerreke

Annemarie zei

Wat leuk voor de kinderen om het zo van dicht bij mee te maken. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die in Den Haag wonen. In mijn jeugd ben ik er heel veel geweest omdat beide opa's en oma's er woonden. Hele zomervakanties was ik in Den Haag, oma nam ons overal mee naar toe. En dat zijn nu hele bijzondere herinneringen. Groetjes, Annemarie

Aline zei

Wat ontzettend gaaf. Da's dan hewt voordeel he, in die buurt te wonen! Besef je wel wat je gedaan hebt? Hier kom je in geen jaren meer van af!! Maar ja, dat is geen straf he.

Judith zei

ja wel een leuk uitje, maar ik mis Den haag nog niet