maandag 8 augustus 2011

Terug van weggeweest

Nu de laatste vakantieweek voor ons al weer is aangebroken en we terug zijn van vakantie is het tijd om me weer te melden. Hier ben ik weer! Ik hoop deze week nog een paar fotomozaieken van de vakantie te maken.
With only one more holiday week to go it is time to come back. Here I am again! I will share some pictures with you later this week.
augustus 2011
juli 2011

december 2010
Ik had een plan. Ik zou deze vakantie dit borduurwerk afmaken. Dat is ook bijna gelukt. Helaas had ik één kleur borduurzijde voor andere doeleinden gebruikt en zat dat niet meer in mijn doosje. En dat had ik nu net nodig! Ik heb alles geborduurd wat ik kon, ben toen verder gegaan met een ander handwerkje (komt nog in een volgend blogje) en nadat we zaterdagavond thuisgekomen zijn heb ik gistermiddag het vakantiegevoel nog even voortgezet door lekker te gaan zitten borduren. En nu is het na 8 jaar echt AF!!! 
I had a plan... I was going to finish this stitchery project this holiday. I started it about 8 years ago and the last few years it really was my holiday project. Besides the holidays and a weekend here and there while staying at my in-laws, I didn't really get to it. I almost did finish it but... I forgot one of the colours needed, used it for another project and forgot to put it back. So I stitched everything I could and after returning late Saturday night, I took another free afternoon and finished it! 
Het is niet zo groot geworden, maar dat komt doordat ik borduurde op 16draads linnen, dus 8 kruisjes per centimeter. Maar goed dat het af is voordat ik het misschien niet meer kan zien...
Ik heb er met veel plezier aan geborduurd. De laatste jaren was dit echt mijn vakantiewerkje. Tussendoor borduurde ik af en toe nog een weekend bij mijn schoonouders, maar thuis kwam het er nooit van (teveel andere projecten). Zoals je ziet was het patroon er ook aan toe dat het borduurwerk af kwam ;-).
Nu op zoek naar een mooie lijst en een plaatsje om het op te hangen.
I immensely enjoyed working on it and will miss it now that it is finished. It is stitched on 40 count (just as well it is finished before I won't be able to see it any more). This means the final project is not so big, but has a lot of stitches in it! As you can see the pattern needed it to be finished too ;-).
Now I have to go and find a nice frame and a spot to hang it.

23 opmerkingen:

marion zei

wat mooi, echt een heel mooi werk......zoek er een hele mooie plek voor.......

qm zei

Het is prachtig geworden, Jantine.

Hubertine zei

Wat is ie mooi geworden!!!!! Er zijn heel wat kilometertjes afgeborduurd!! En ook gelopen, ondanks de hordes!!
Groetjes, Hubertine

Goud en Zilver zei

Het is prachtig geworden.

Groeten Herma

Cisca zei

Ik hoop, dat je vakantie leuk was!
Wat een prachtborduurwerk!!! En dat op 16-draads. Ik borduur ook weleens op 16-draads, maar nooit zulke grote projecten. Maar het is echt schitterend geworden. Zoek maar een hele mooie lijst, dat is het waard!
Groetjes, Cisca

Lori zei

Wow! What an accomplishment and sure to be an heirloom. It is beautiful.

Gerreke zei

Ha, welkom terug!

Groetjes!

Mistea zei

Beautiful!
Enjoy looking at it now.

Miranda zei

Wat een heerlijk borduurproject is dat geweest....en met een schitterend resultaat!

Sarah zei

That looks GREAT! Gosh so much work in it...

Well done.

Just-Do zei

Wat mooi!! Maar 8 kruisjes op een centimeter is wel heel pietepeuterig. Knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen. Geniet van je laatste vakantieweek!
Dorien

Anoniem zei

PRACHTIG!

groetjes, Daniëlle

susana zei

Leuk dat je weer terug bent!

Judith zei

welkom thuis! fijn als t weer af is je borduur werk..je hebt vast genoeg liggen nog

anneke zei

je hebt echt eer van je werk, ook al duurde het dan 8 jaar! goed dat hhet ook echt afgekomen is.

Nu weer een nieuw borduurvakantiewerkje uitzoeken, dat is ook heel leuk.

Aline zei

Wat een ontzettend knap stukje werk! En fijn dat je eht af heb...voor je ogen oud worden :-)

Yvonne aka sommeke zei

Welkom terug! Zijn de schoenen al gepoetst? ;-)
M'n complimenten voor je borduurwerk, zo klein, dat doe ik je niet na!

Marie-Thérèse zei

Wat prachtig, zeg. Daar heb ik nou nooit geduld voor gehad. Het lijkt me wel heel leuk werk. Jullie boffen maar dat de kinderen ook graag wandelen.

Sandra zei

Geweldige foto en je borduurwerk is prachtig!

Heidi zei

Welcome back from vacation! I LOVE your Amish stitched piece. It brings my home back to me. Hope you share a photo of it framed and hanging proudly in your home?

Looking forward to seeing you in a couple of weeks!

Hugs en groejtes ~
Heidi

katrien zei

Prachtig borduurwerk.

marijke's crea zei

Wat een super mooi amish kruissteekpatroon!
groetjes Marijke

SewAmy zei

wow, this is gorgeous!