donderdag 25 augustus 2011

Ken je deze?

Ken je deze? Dat is een broertje van deze... 
een spelletje dat mijn opa altijd deed waarbij beide bovenarmen een (zachte) vuist ontmoetten.

Deze quilts zijn zusjes...

De rood/blauwe maakte ik vorig jaar als voorbeeld voor de basiscursus die ik ging geven bij The Stitch Cottage. Het ontwerp is van Sandra en mij samen. Ook dit jaar gaat de basiscursus daar weer van start, je kunt je vanaf morgen, vrijdag 26 augustus, inschrijven! Zelf zal ik zaterdagmiddag in de winkel aanwezig zijn.

De rood/blauwe quilt hoort bij Sandra's winkel. Daarom heb ik een nieuw ontwerp en voorbeeld gemaakt voor De Quilthoeve, ook daar mag ik de basiscursus gaan geven. Deze keer andere kleuren, een andere kleur achtergrond, andere blokken, maar dezelfde technieken en lessen daarachter. Weer een hele uitdaging en een prachtige quilt (al zeg ik het zelf). Voor de cursus in de Quilthoeve kun je je ook al inschrijven, zie voor meer informatie de website of kom naar de open dagen op 1 en 2 september. Mij kun je treffen op 1 september.
Those two quilts are sisters. Both samplers to use for teaching the basics of patchwork and quilting, to use in two different shops. I made the blue and red one last year and the dark blue and orange one this spring.

8 opmerkingen:

Miranda zei

Ze zien er keileuk uit! Succes met de nieuwe cursussen!

Mistea zei

Lucky students there are lots of interesting blocks in these quilts.
I really like the dark blue one.

Cisca zei

Wat een leuke quilt om mee te beginnen, van alles wat. Veel succes met de cursus!
Groetjes, Cisca

Margreet zei

Wat ben je ijverig geweest! Heel mooi hoor! Succes met de lessen.Groetjes, Margreet

Inge zei

Gááf, deze zusjes. Ik zou bijna in Den Haag willen wonen en bij je op cursus gaan. Kun je er geen BOM van maken, voor met de post, zonder stoffen dan, alleen patroon?? Ze zijn echt té leuk!!

Groetjes,
Inge, die een ander weblog is begonnen in afwachting van de al dan niet succesvolle migratie, Gedoe!

Fijn weekend!

Lori zei

Both are lovely samplers!

Bette zei

What gorgeous quilts! I love them both. And they look SO different!

Judith zei

ze zijn prachtig!!!!!!!